بازیکن دورگه جدید تیم ملی جای دژاگه را می گیرد؟

کدخبر: ۱۸۱۰۵۶
همه چیز آماده است تا سامان قدوس در فهرست بعدی کارلوس کی‌روش برای تیم ملی ایران جا بگیرد.
بازیکن دورگه جدید تیم ملی جای دژاگه را می گیرد؟

 ستاره لیگ سوئد آماده است تا برای ایران به میدان برود و درخشش او در یورولیگ، هیچ تردیدی برای سرمربی پرتغالی در مسیر فراخواندن این بازیکن به تیم ملی باقی نمی‌گذارد. اهمیت قدوس برای ایران، علاوه بر اشتیاقی که این بازیکن از خودش نشان داده، به پست بازی او هم مربوط می‌شود. قدوس، یک هافبک هجومی است. یک بازیکن در پست 10. جایگاهی که در تیم ملی به اشکان دژاگه و مسعود شجاعی سپرده شده. اشکان و مسعود، در دوران اوج فوتبال‌شان قرار ندارند. از طرفی کارلوس کی‌روش تمایلی به استفاده از بازیسازهای فانتزی در این پست از خودش نشان نمی‌دهد و به همین خاطر محسن مسلمان و سروش رفیعی شانس بازی در تیم ملی را به دست نمی‌آورند.

در این وضعیت سامان قدوس یک گزینه ایده‌آل برای بازی در ترکیب تیم ملی باشد. قدرت فیزیکی، قابلیت دوندگی و البته شم گلزنی در کنار تجربه اروپایی، پروفایل سامان را برای پیوستن به تیم ملی بی‌نقص جلوه می‌دهند. پیش از این تجربه دعوت فوتبالیست‌های ایرانی مقیم کشورهای خارجی منجر به دعوت از ستاره‌های اثرگذاری مثل رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه شد و البته تجربه‌های ناموفقی مثل دنیل داوری را نیز رقم زد اما حقیقت آن است که هیچکدام از این مهره‌ها به اندازه سامان قدوس به طور مستقیم برای پیوستن به تیم ملی ایران ابراز علاقه نکرده بودند. قدوس، یک ایرانی است. پدر و مادرش در اهواز متولد شده‌اند و زبان فارسی، حتی در سوئد کلمه به کلمه به او آموخته شده است. او از شروع همین فصل، لحظات فوق‌العاده زیادی را ترکیب باشگاه‌اش سپری کرده و در فرم بسیار خوبی قرار دارد.

درخشش در جدال اروپایی با گالاتاسرای با یک گل، یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی، گل راه دور تماشای به هاماربی در استکلهم ثبت دو گل در برابر پائوک برای راهیابی به مرحله گروهی یورولیگ، شاهکارهای این فصل بازیکنی هستند که شاید خیلی زود در لباس تیم ملی ظاهر شود. ستاره‌ای که با این کیفیت هرگز در تیم ملی نیمکت‌نشین نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید