اعلام آزادسازی تلعفر تا ساعاتی دیگر

کدخبر: ۱۸۱۱۱۲
آخرین تحولات مربوط به عملیات تلعفر حاکی است که تنها دو محله در کنترل نیروهای داعش در این شهر باقی مانده و حیدر العبادی نخست وزیر عراق به زودی آزادسازی کامل تلعفر را اعلام خواهد کرد.
اعلام آزادسازی تلعفر تا ساعاتی دیگر

 فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلامیه‌هایی را در مناطق آزاد نشده در شهر تلعفر ریخته و از غیرنظامیان خواسته به مناطق امن بروند. ارتش عراق همچنین از عناصر داعش خواسته است خود را تسلیم کنند.

گروه رسانه جنگ عراق وابسته به فرماندهی عملیات مشترک روز شنبه اعلام کرد: از غیرنظامیان درخواست شده از مناطقی که داعش در آنجا حضور دارد، اجتناب کنند.

فرماندهی عملیات "تلعفر می‌آییم" روز شنبه اعلام کرده بود، ۲۷ محله از مجموع ۲۹ محله آزاد شده و مساحت باقی مانده در دست داعش تنها به ۵۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

گروه رسانه جنگ افزوده است، در واقع حدود ۹۴ درصد شهر آزاد شده است.

در این راستا عرفان الحیالی، وزیر دفاع عراق در جریان حضورش در شهر تلعفر تاکید کرد: به زودی آزادسازی کامل این شهر از داعش را اعلام می‌کنیم. داعش نابود شده و دیگر قادر به ایستادن مقابل نیروهای مشترک نیست.

الحیالی در گفت‌وگوی تلویزیونی در جریان بازدید از شهر تلعفر تاکید کرد: روحیه مبارزان ما بسیار بالاست و ما شاهد عقب‌نشینی داعش هستیم و به زودی حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آزادسازی تلعفر را رسما اعلام خواهد کرد.

وی افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح در زمینه حفظ جان غیرنظامیان و اموال دولتی و خصوصی دستور اکید داده است و تمام تلاش‌ها برای تضعیف نیروهای مسلح ما هرگز کارساز نخواهد بود.

وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد، داعش دیگر تمام شده و نمی‌تواند مقابل پیشروی ما بایستد. ما قبل از عملیات به مردم تلعفر گفتیم که می‌آییم و امروز اینجا در تلعفر هستیم./ ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید