ترامپ صدای نمایندگان آمریکا را درآورد

کدخبر: ۱۸۱۱۳۸
رهبران جمهوری‌خواه و برخی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا تصمیم ترامپ برای عفو کلانتر آریزونا را که به جرم سرپیچی از حکم دادگاه مجرم شناخته شده بود، زیر سوال برده و از آن به شدت انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، در میان رهبران جمهوری‌خواه منتقد، می‌توان به پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد که به شدت از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بخشش جو آرپایو، کلانتر آریزونا انتقاد کرده و گفت که از این تصمیم اصلا رضایت ندارد.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری خواه آریزونا نیز به انتقاد از اقدام ترامپ پرداخت و آرپایو را به سرپیچی از قوانین کشور متهم کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجریان قانون مسئولیت ویژه‌ای در احترام به حقوق همه افرادی دارند که در داخل ایالات متحده ساکن هستند. ما نباید به هیچ کس اجازه دهیم تا این مسئولیت پذیری را زیر سوال ببرد.

جمعه شب ترامپ در توئیتی از تصمیم‌اش برای بخشش آرپایو خبر داد و از سوابق کاری و زندگی شخصی وی قدردانی کرد.

این کلانتر سابق آریزونا پس از آنکه به جرم سرپیچی از حکم دادگاه مجرم شناخته شد، به شش ماه حبس محکوم شده بود. او گفت که دادخواستی که علیه‌اش تنظیم شده با انگیزه سیاسی بوده است.

مک‌کین با به رسمیت شناختن اختیارات ترامپ در اتخاذ چنین تصمیماتی برای عفو کلانتری چون آرپایو گفت: این تصمیم غلط است چون آرپایو نشان داده که بابت اقداماتی که انجام داده، اصلا شرمسار نیست.

آرپایو متهم شده بود که براساس نژاد افراد، تصمیم به بازرسی آنها می‌گیرد و دادگاه به او دستور داده بود گشت‌های راهنمایی با هدف دستگیری مهاجران غیرقانونی را متوقف کند که او سرپیچی کرده بود.

قرار بود حکم زندان آرپایو ۸۵ ساله در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام شود.

انتقادهای مک کین پس از آن مطرح شد که ده‌ها تن از سیاستمداران آمریکایی به مخالفت با تصمیم ترامپ در بخشش این کلانتر سابق پرداختند.

در این میان، تام پرز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک نیز در بیانیه‌ای گفت: دونالد ترامپ باعث آزادی آرپایو شد؛ فردی که به نژادپرستی متهم شده است. کلانتر آرپایو با تخطی از قانون، افراد را براساس نژادشان مورد پیگرد قرار داده که باعث جدایی خانواده‌های مهاجر و لطمه زدن به جوامه لاتین تبار شده است.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنا نیز با انتقاد از این تصمیم ترامپ گفت: درحالیکه تگزاس و لس آنجلس خودشان را برای مقابله با طوفان بزرگی آماده می‌کردند، ترامپ مردی را مورد بخشش قرار داد که قوانین دادگاه را برای توقف تبعیض نژادی علیه لاتین تبارها زیر پا گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید