آمریکا:سرکردگان طالبان در پاکستان هستند

کدخبر: ۱۸۱۱۸۱
نظامی ارشد آمریکا در افغانستان و فرمانده نیروهای 'ناتو' دراین کشور، در اظهاراتی که تکرار اتهام زنی علیه پاکستان مبنی بر پناه دادن به تروریست ها تلقی می شود، گفته است 'واشنگتن از حضور سرکردگان طالبان افغانستان و در شهرهای پیشاور و کویته پاکستان با خبر است.'

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستان، ژنرال 'جان نیکلسون' در گفت و گویی با شبکه خبری 'طلوع' افغانستان گفته است که تمرکز اصلی وی روی فعالیت های گروه های شبه نظامی موجود در داخل افغانستان است اما برخی مسائل مربوط به پناهگاه های شبه نظامیان، 'بطور محرمانه میان دولت های پاکستان و آمریکا درحال بررسی است'.

وی در اظهاراتی با هدف متهم کردن پاکستان، گفت: شورای کویته و شورای پیشاور طالبان افغانستان، در این دو شهر پاکستان فعال هستند و ما می دانیم که سرکردگان طالبان افغانستان هم در این شهرها هستند. 'حمایت از تروریست ها و شبه نظامیان باید کم شود، باید متوقف شود.'

این اظهارات ژنرال نیکلسون، در ادامه و در تکمیل سخنان چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه پاکستان و متهم کردن این کشور به عدم برخورد با تروریست ها، مطرح شده است؛ اظهاراتی که موجب ناخرسندی مقامات عالی سیاسی-نظامی پاکستان و خشم مردم این کشور شد.

این ژنرال آمریکایی همچنین گفته است که آمریکا قصد دارد فشار نظامی علیه طالبان افغانستان را افزایش دهد و طالبان می داند که نمی تواند در مقابله نظامی، پیروز شود.

حرف اول و آخر نظامی ارشد آمریکا در افغانستان در این مصاحبه، علاوه بر تکرار ادعاها و اتهامات واشنگتن علیه پاکستان، اراده آمریکا برای تشدید نظامی گری در افغانستان بوده است.

به رغم تلاش های منطقه ای و بین المللی از جمله تلاش های پاکستان برای کمک به حل بحران افغانستان از طریق انجام گفت و گوهای صلح میان طالبان و دولت افغانستان، آمریکا فقط رویکرد سلاح و جنگ را در افغانستان در پیش گرفته است؛ رویکردی که طی 16 سال اخیر نه تنها نتوانسته طالبان را مهار کند، بلکه موجب تشدید روحیه جنگ طلبی و خشونت طالبان و در نتیجه، افزایش ترور، ناامنی و کشتار مردم بی گناه در افغانستان شده است.

با وجود حضور نظامی گسترده آمریکا در افغانستان که واشنگتن هدف از آن را کمک به صلح و امنیت این کشور توصیف می کند، در یک سال اخیر، علاوه بر گسترش فعالیت خشونت بار طالبان و برخی دیگر گروه های شبه نظامی، داعشی ها نیز در نقاط مختلف افغانستان سربرآورده و باعث ایجاد مشکلات و معضلات امنیتی مضاعف برای افغانستان شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید