نظرسنجی: پوتین 83 درصد در میان روس‌ها محبوبیت دارد

کدخبر: ۱۸۱۱۸۷
نتایج یک نظرسنجی نشان داد افزون بر اینکه رئیس‌جمهور روسیه ۸۳ درصد در میان مردم کشورش محبوبیت دارد، ۵۸ درصد روس‌ها شخصا به ولادیمیر پوتین اعتماد دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده محبوبیت بیش از ۸۳ درصدی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و افزایش اعتماد مردم این کشور به اوست.

نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقاتی «لِوادا» که در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ اوت انجام شد، نشان می‌دهد میزان محبوبیت پوتین در اواسط ماه اوت، ۸۳ درصد بود و این در حالی است که میزان افرادی که فعالیت‌های دومای روسیه (پارلمان) را تایید کردند، به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، جدای از محبوبیت ۸۳ درصدی پوتین، ۵۸ درصد از مردم روسیه نیز گفتند که شخصا به پوتین اعتماد دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد میزان مقبولیت دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، افت چشمگیری داشته و به ۴۸ درصد رسیده است و ۵۱ درصد روس‌ها گفتند از عملکرد وی راضی نیستند. همچنین میزان افرادی که از عملکرد کابینه راضی هستند، در مجموع با اندکی افزایش به ۵۰ درصد رسیده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز لوادا، فقط ۴۲ درصد از مردم روسیه گفتند که عملکرد دوما- مجلس روسیه- را تایید می‌کنند و ۵۷ درصد نیز گفته‌اند که از کارکرد آن راضی نیستند.

۵۲ درصد از مردم روسیه که از سراسر کشور در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند از عملکرد فرمانداران منطقه‌ای خود رضایت دارند و ۴۶ درصد گفتند که عملکرد آن‌ها باید بهتر شود.

مرکز تحقیقاتی «لوادا» در این نظرسنجی همچنین از مردم درباره شاخص اعتماد به مقامات و سیاستمداران سوال کرد.

ولادیمیر پوتین با کسب رأی اعتماد، ۵۸ درصد مردم مقام اول و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، با کسب رأی اعتماد ۳۰ درصدی، مقام دوم را کسب کردند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز با کسب رأی اعتماد ۲۸ درصدی مردم، در جایگاه سوم قرار گرفت. پاسخ‌دهندگان می‌توانستند چند اسم را معرفی کنند.

۱۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند به هیچ سیاستمداری اعتماد ندارند و ۱۱ درصد هم گفته‌اند که علاقه‌ای به سیاست ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید