محسن رضایی : امام کی فرمود «حرفی ندارم با آمریکا رابطه برقرار شود»؟

کدخبر: ۱۸۱۲۱۵
ایسنا نوشت: محسن رضایی گفت: در گذشته می‌گفتیم ماهواره مشکل ما است اما امروز فضای مجازی ابزار بسیار قدرتمندی در دست آنهاست بنابراین در چنین شرایطی وظیفه نیروهای انقلاب، تعیین برنامه و اولویت‌های جبهه فرهنگی است.
محسن رضایی : امام کی فرمود «حرفی ندارم با آمریکا رابطه برقرار شود»؟

محسن رضایی در نخستین نشست نخبگان و فعالان فرهنگی بسیج سراسر استان همدان با عنوان هیئت اندیشه‌ورز اصحاب عشق، با تبریک هفته دولت اظهار کرد: نخبگان، خبرگان، علما و اندیشمندان باید در مقابل هجمه‌ها یأس، تردید و خستگی‌های داخل خلأها را پر کنند و این مهم نیازمند خلاقیت فرهنگی است.

وی تصریح کرد: روشنفکران دینی- اسلامی، علمای متعدد و رزمندگان جبهه فرهنگی باید به جبهه بیایند و در جهات بزرگ فرهنگی شرکت کنند به طوریکه در این راستا استان همدان می‌تواند کارنامه موفقی از خود ارائه دهد و آتش به اختیار را از این جهت دید.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* برخی با نگاه وارد شده از بیرون مشکلات کشور را می‌دیدند و تحلیل می کردند، اسمش تجددخواهی بود که در زمان رضاشاه تبدیل به غرب‌زدگی و همراه با سکولاریسم و در زمان محمدرضاشاه با لیبرالیسم مخلوط شد.

* نگاه تجددخواه غرب‌زده تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک اندیشه بسیار قوی اثرگذار بر تمام جنبه‌های زندگی بود و بیشتر بر موسیقی، ادبیات، فرهنگ و... زندگی ما تأثیر داشت.

* زمان ملی شدن صنعت نفت و 22 بهمن نیز دو اندیشه دست به دست هم دادند اما پس از آن حرف‌ها با هم یکی نبود؛ 100 سال است در درون جامعه ایران با یک درگیری فکری، اعتقادی و اندیشه‌ای برای سامان دادن زندگی، موسیقی، اقتصاد و ... مواجه هستیم.

*مردم ما در دو صحنه در درون و بیرون از خانه می‌جنگند؛ یک مبارزه در داخل خانه این است که تفکرات متفاوتی وجود دارد و نمی‌گذارد انقلاب در تمام ابعاد مسیر خود را طی کند و یک مبارزه در بیرون از مرزها با سرمایه‌گذاری‌های وسیع آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس است به طوریکه می‌توان گفت هیچ جامعه ای اینگونه فشار از بیرون بر آن نیست و این مبارزه اکنون در حوزه فرهنگ و اقتصاد است و در سایر حوزه‌ها دست و پا می‌زنند اما نمی‌توانند کاری کنند.

* امروز صحنه مبارزه فرهنگی ما با لیبرال‌ها، غرب‌زده‌ها و آنهایی است که می‌خواهند با عینک بیرونی فرهنگ، معماری و ادبیات ایران را نگاه کنند، صحنه دوم مبارزه این است که این گروه حامیانی در خارج دارند که با تمام ظرفیت به میدان آمده‌اند و امروز ابزار آنها از 10 سال پیش بسیار زیادتر شده است.

*در گذشته می‌گفتیم ماهواره مشکل ما است اما امروز فضای مجازی ابزار بسیار قدرتمندی در دست آنهاست بنابراین در چنین شرایطی وظیفه نیروهای انقلاب، تعیین برنامه و اولویت‌های جبهه فرهنگی است،

* امروز با چند جبهه مواجه هستیم که خلأهایی را ایجاد کرده و آتش به اختیار یعنی پر کردن این خلأها به طوریکه رهبر معظم انقلاب از نیروهای انقلابی خواستند محکم به صحنه بیایند.

* امروز روز تردیدشکنی، یأس‌شکنی و خستگی‌ناپذیری است که مورد نیاز جامعه و مردم است و اینجا آتش به اختیار معنای تردیدشکنی، خستگی‌ناپذیری، زدودن یأس‌ها، روحیه دادن، امید دادن، تحرک بخشیدن و تشویق کردن به خود گرفته است.

*مشکل دیگر هجمه طرف مقابل از داخل و بیرون است به طوریکه امروز دارند هشت سال دفاع مقدس، امام(ره) و انقلاب را تحریف می‌کنند، می‌گویند امام(ره) گفته است من حرفی ندارم با آمریکا رابطه برقرار شود، چه زمانی امام راحل اینگونه فرموده‌اند؟!

* دشمنان به دنبال تخریب چهره انقلاب، هشت سال پرافتخار، وضعیت رهبری، نیروها و ارزش‌های انقلاب هستند چرا که آن زمان می‌گفتند چماق به دست الان می‌گویند خشونت‌طلب.

* در آتش به اختیار تاکتیکی کارهای بسیاری می‌توان انجام داد البته باید دید رهبر معظم انقلاب اولویت اصلی این موضوع را کجا می‌بینند؛ در آتش به اختیار تاکتیکی یعنی روش‌ها و روش تبلیغی نو شود که کالبدشکافی آن به‌روز کردن شکل، نحوه ارتباط‌گیری با مردم و جوانان است به طوریکه ارتباط‌گیری، روش‌های تبلیغی و تصویرسازی از نظر تاکتیکی به معنی آتش به اختیار تاکتیکی است.

* باید صادقانه به ارزش‌ها برگردیم، به لذت شهادت‌طلبی و انس با قرآن برگردیم، اگر به اینها برنگردیم خلأ راهبردی را نمی‌توانیم پر کنیم.

* رهبری کار سطح پایین را طرح نمی‌کنند؛ یعنی در سه سطح باید کار را انجام دهیم، سه سال پیش که دوباره لباس سپاه به تن کردم، گفتم برای احیای ارزش‌های انقلاب آمده‌ام.

* اگر اسلام انقلابی ضعیف شود قدرتمان را از دست می‌دهیم پس امروز باید نیروهای فرهنگی به طور جدی یک تعهد و تصمیم بر یک حرکت جدید به طور کوبنده در بُعد عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی داشته باشند.

استفاده از تجربه فرماندهی جنگ سخت برای جنگ‎های نرم

همچنین سردار مظاهر مجیدی در این نشست، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز آن چیزی که نیاز است در بحث فرهنگی بتوانیم استفاده کنیم، آتش به اختیار عمل کردن است، تصریح کرد: استفاده از تجربه فرماندهی جنگ سخت برای انجام مأموریت جنگ نرم و عملیاتی کردن بیانات رهبر معظم انقلاب یک ضرورت است.

وی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب برای ورود به مسائل فرهنگی، اظهار کرد: باید به عقبه خود در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگردیم، «محسن رضایی»، یکی از فرماندهان بزرگ جنگ سخت است، روزی که خدا توفیق داد و یک بار دیگر لباس سبز پاسداری را به تن کرد امیدی در دل پاسدارها برگشت که آمد یک‌بار دیگر فرماندهی جنگ را داشته باشد.

مجیدی ادامه داد: توانستیم هشت سال جنگ سخت را با آن مشکلات پشت سر بگذاریم، امروز چگونه می‌توانیم تجربه جنگ سخت را با فرماندهی جنگ نرم ادغام کنیم تا بتوانیم با برآیند این دو بردار، راه و صراط مستقیم را برای موفقیت در این جبهه بیابیم.

تهدیدها علیه ایران درهم شکسته شد

همچنین میزان نوشت: سردار مهدی ربانی روز جمعه در ویژه برنامه گرامیداشت شهید مدافع حرم ' محسن حججی ' و گردهمایی مداحان در اصفهان گفت: گروه‌های تروریستی که هدف آن‌ها ایجاد ناامنی در داخل کشورمان است و با این هدف به سمت کشورمان می‌آیند در آن طرف مرز‌ها شناخته و دستگیر می‌شوند که این موضوع، نمایانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

ربانی با اشاره به تاریخ انقلاب و مجموعه‌ای از تهدیدها‌ی داخلی و خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: همه این تهدید‌ها بنحوی در هم شکسته شد و کشور ما در پرتو قدرت الهی استوار و مقدر است.

وی همچنین با اشاره به اهداف پشت پرده آمریکا در قالب داعش تاکید کرد: آن‌ها قصد داشتند در داخل کشور‌های مسلمان درگیری و ناامنی ایجاد کنند و مسلمانان را به جان هم بیندازند.

معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امریکا به دنبال جنگی ارزان در منطقه بودند، تصریح کرد: آن‌ها جنگی می‌خواستند که نیرو‌های خودشان درگیر نباشند و کشته نشوند و داعش را با شعار اسلام نادرست به وجود آوردند تا چهره اسلام را خراب کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش آمریکا در جنگ سوریه خاطرنشان کرد: امروز همگان می‌دانند اگر آمریکا یک روز مناطق داعش را بمباران و روز دیگر مناطق تحت تصرف مسلمانان را بمباران می‌کند فقط به دلیل مدیریت و ایجاد تعادل در پیشبرد نقشه‌هایش است و در این میان ایران از ابتدا اعلام کرد برای دفاع از مردم بی‌گناه مسلمان صادقانه و مخلصانه ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه شهید حججی به آنچه داعشیان انجام می‌دهند آگاه بود، تاکید کرد: این شهید با صلابت و اقتدار در میدان نبرد حاضر شد و به شهادت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید