طرح دوباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

کدخبر: ۱۸۱۲۵۲
در حالیکه رئیس جمهوری آمریکا 2 ماه پیش دستور تعلیق 6 ماهه انتقال سفارت ایالات متحده به قدس را داده بود، روزنامه تایمز اسرائیل ازمطرح شدن دوباره این موضوع در دیدار داماد ترامپ با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، روزنامه تایمز اسرائیل از مطرح شدن موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس در دیدار روز پنجشنبه جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باوجود وعده های انتخاباتی در این خصوص، 2 ماه پیش دستور تعلیق این انتقال را برای 6 ماه صادر کرده بود.

جرد کوشنر به همراه جیسون گرینبلت فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دینا پاول معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور راهبردی روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام آمریکایی آگاه از محتوای این دیدار نوشت: موضوع انتقال سفارت از سوی هر دو طرف در این دیدار مطرح شد.

این در حالی است که تسیپی هاتوولی معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت و گو با همین روزنامه، مذاکره درباره موضوع انتقال را در این دیدار انکار کرده بود.

در عین حال، یک منبع وابسته به دفتر نخست وزیری این رژیم با تاکید بر عدم آگاهی هاتوولی از محتوای مباحث این دیدار، طرح موضوع انتقال سفارت را تایید کرد.

به گزارش ایرنا، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی دیدار و درباره روند سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد.

کوشنر همچنین پس از این دیدار به رام الله رفت تا با مقام های فلسطینی درباره از سرگیری مذاکرات سازش گفت وگو کنند.

سفر کوشنر به منطقه در حالی صورت گرفت که جریان های ملی و اسلامی فلسطین با برپایی تظاهرات در رام الله، خواستار توقف سیاست های جانبدارانه آمریکا از اسرائیل و پایان دادن به فشارها بر تشکیلات خودگردان شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید