کی‌روش: حالا زمان فکر کردن به قرعه‌کشی نیست

کدخبر: ۱۸۱۲۹۶
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه با روزنامه‌های کره‌ای گفت: ابتدا باید در مورد شرایط آماده سازی خود صحبت کنیم و بعد از آن است که می‌توانیم در مورد قرعه کشی جام جهانی صحبت کنیم.
کی‌روش: حالا زمان فکر کردن به قرعه‌کشی نیست

به گزارش فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش ، سرمربی تیم ملی فوتبال دیروز (یک‌شنبه) مصاحبه‌ای با روزنامه‌های کره‌ای درباره شرایط تمرین در کره جنوبی و انتظاراتی که از تیم ملی می‌رود انجام داد.

* از مسابقه  با کره جنوبی چه انتظاراتی دارید؟

می دانیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم اما این جا هستیم تا بهترین عملکرد خود را ارائه داده و تلاش کنیم که بازی را ببریم. حریف بسیار آماده‌ای برابر خود داریم. به خوبی می‌دانیم که لیگ کره به صورت ویژه در تاریخ‌های ۲۸ و ۲۹ مرداد تعطیل شد تا تیم ملی آنها بتواند برای این بازی آماده شود. این نشان دهنده احترام آنها برای تیم ملی ایران است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد خود را ارائه داده و از این فرصت استفاده کنیم تا تجربه بیشتری هم برای خود و هم برای بازیکنان جوانترمان به دست آوریم. 

* به نظر شما زمین و شرایط تمرین مناسب است؟

 من از شما می‌پرسم. آیا به نظر شما این زمین، زمین خوبی است؟ شما بهتر می‌دانید زمانی که کره به ایران می‌آید ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم که بهترین شرایط و امکانات موجود را در اختیارشان قرار دهیم. بهترین استادیوم، بهترین زمین، بهترین غذا و... وقتی کسی بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، شما باید نسبت به او سپاسگزار باشید. در حال حاضر همه ما می‌دانیم که این زمین، بهترین نیست اما با انجام این کار شما تنها باعث بهتر و قدرتمندتر شدن ایران می‌شوید. این شرایط به ما کمک می‌کند که رشد کنیم و بهتر آماده شویم اما برای فوتبال کره و طرفدارانش تنها سرافکندگی به بار می‌آورد.

* آیا شما این انتظار را دارید که به مرحله دوم جام جهانی هم دست پیدا کنید؟ 

در مورد این مساله هیچ شکی نیست. نخست این که انتظارات من و طرفداران فوتبال ایران این است که فوتبال را در سطح عالی بازی کرده و افتخار، شادی و خوشحالی را به میهن بیاوریم. دوم این که اگر تیم ملی فوتبال ایران عالی بازی کند مسلما شانس بهتری داریم تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به مرحله دوم صعود کنیم. با این وجود این هدف و رویا به این بستگی دارد که ایران بتواند یک برنامه آماده سازی، جاه طلبانه، ممتاز و خاص را برای جام جهانی برگزار کند. برای انجام این کار نیاز داریم که یک سرمایه گذاری درست، به‌جا و یک برنامه تقویت فنی را به طور خاص برای آن دسته از بازیکنانی داشته باشیم که از تیم‌های محلی می‌آیند و تمرین‌ها و استانداردهای مشابه بازیکنانی را که در اروپا بوده‌اند، نداشته‌اند. معلوم است که قرعه‌کشی جام جهانی می‌تواند باعث بهبود آمال و آرزوهای ما شود اما اگر ما تنها اهداف و رویاهایمان را متکی بر بخت و اقبال کنیم و باز هم همان وعده‌های معوقه را بدهیم، دیگر به هیچ جا نمی‌رسیم. برای همین ابتدا باید در مورد شرایط آماده سازی خود صحبت کنیم و بعد از آن است که می‌توانیم در مورد قرعه کشی حرف بزنیم.     

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید