غذای مناسب دیابتی ها در ر ستوران!

کدخبر: ۱۸۱۳۱۸
کسانی که دیابت دارند گاهی تصور می کنند رفتن به رستوران را باید برای همیشه کنار بگذرانند. در حالی که با انتخاب دقیق تر غذا و تعیین مقدار مناسب آن این افراد هم می توانند از غذا خوردن در رستوران لذت ببرند.

به گزارش نبض ما به نقل سلامت آنلاین، بیماران دیابتی که می خواهند غذایشان را در رستوران بخورند باید به این نکات توجه کنند:

بعضی از رستوران ها، مواد غذایی استفاده شده در هر یک از غذاها را به طور جداگانه می نویسند و ارزش غذایی آنها را هم مشخص می کنند. اگر بتوانید چنین رستورانی پیدا کنید، انتخاب غذای بهتر هم راحت تر خواهد شد. علاوه بر این، خوب است درباره نحوه درست شدن غذا و مواد مورد استفاده از آشپز یا مسئول رستوران سوال کنید و با خیال راحت غذای مورد نیازتان را سفارش دهید.

همچنین، یادتان باشد معمولا حجم غذایی که در یک وعده در رستوران مصرف میشود، زیاد است. در حالیکه، در یک برنامه غذایی سالم به طور کلی، غذا باید به مقدار متوسط مصرف شود. پس اگر میتوانید مقدار غذا را خودتان مشخص کنید، کوچکترین حجم غذا را انتخاب کرده و آن را سفارش دهید. در غیر این صورت، بهتر است غذا را با دوستان یا خانواده تان شریک شوید و با هم یک غذا را بخورید. اگر هیچ یک از این راه حلها به دردتان نخورد، میتوانید مقدار اضافه غذا را به خانه ببرید.

علاوه بر اینها، هنگامی که به رستوران میروید، مراقب باشید همراه غذای اصلی، مخلفات زیاد، پیش غذا و دسرهای چرب و سنگین سفارش ندهید. فراموش نکنید خوردن مقدار کمی از چندین غذای متفاوت، کالری زیادی دارد و به نفع تان نخواهد بود.

تا جایی که می توانید، غذاهای سالم و مغذی را انتخاب و آنها را مصرف کنید. مثلا به جای سیب زمینی سرخ کرده، سالاد سفارش دهید و با سس بدون چربی یا کم چرب بخورید.

در ضمن، خوردن مواد اضافه ای مانند پنیر میتواند برنامه غذایی تان را خراب کند. پس غذاهایی با سبزیجات بیشتر و بدون پنیر و سس سفارش دهید.

از نوشیدنی ها غافل نشوید. باید حواستان به قند و کالری نوشیدنیها هم باشد؛ به خصوص در رستورانهایی که به شما اجازه میدهند چندین بار لیوان نوشابه تان را پر کنید! پس بهترین راه، سفارش دادن آب یا چای بدون قند به جای نوشابه و دیگر نوشیدنی های شیرین است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید