دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید اوبر کیست؟

کدخبر: ۱۸۱۳۳۱
هیات مدیره شرکت اوبر، دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت مسافرتی آنلاین "اکسپیدیا" را به مدیرعاملی این شرکت برگزید.
دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید اوبر کیست؟

به گزارش بی‌بی‌سی، خسروشاهی ۴۸ ساله، جایگزین تراویس کالانیک، یکی از دو بنیانگذار اوبر می‌شود که دو ماه پیش پس از چند ماه جنجال از مدیرعاملی این شرکت فناوری فعال در زمینه حمل و نقل موبایلی کناره گیری کرد.دیگر گزینه مدیرعاملی اوبر، جف ایملت مدیر هیات رییسه شرکت جنرال الکتریک بود.

اوبر که در سانفرانسیسکو مستقر است در بیشتر از ۶۰ کشور و 600 شهر جهان فعالیت می‌کند و بزرگترین سامانه موبایلی درخواست خودرو در جهان است.

اپلیکیشن این شرکت به کاربران امکان می‌دهد به وسیله تلفن همراه هوشمند به جای گرفتن تاکسی برای آمد و شد، از خدمات خودروهای شخصی کمک بگیرند.این شرکت همچنین در زمینه حمل و نقل کالا هم فعال شده است.

اوبر فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های دانش بنیان نوپا است.

این انتخاب غیرمنتظره هیات مدیره شرکت "اوبر" صنعت فناوری را شگفت زده کرد، زیرا کسی فکرش را نمی‌کرد دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعاملی این شرکت انتخاب شود.

اگر او این کار را قبول کند، به هدایت ارزشمندترین استارتاپ فناوری خصوصی در جهان می‌پردازد، که سرمایه گذاران، آن را بیش از 60 میلیارد دلار ارزشیابی کرده‌اند.

اما او همچنین با یک کار فوق العاده دشوار مواجه خواهد بود. چرا که باید پس از چند ماه اختلافات و درگیری عجیب و غریب در سطح هیئت مدیره، شرکت را به ثبات برساند.

دارا خسروشاهی طی 12 سال گذشته مدیر عامل شرکت "اکسپدیا" بوده است. "اکسپدیا" در واشنگتن واقع شده است.

خسروشاهی کار حرفه‌ای خود را به عنوان بخشی از صحنه فناوری "سیاتل" سپری کرده است، نه دره "سیلیکون ولی". در حالی که هر دو منطقه در صنعت فناوری قدرتمند هستند، کمی رقابت بین آنها وجود دارد.

در واقع، پس از چند هفته حدس و گمانه‌زنی در مورد کاندیداهای برجسته، اخبار انتخاب خسروشاهی واکنشی یک کلمه‌ای را در میان بسیاری از مخاطبان داشت: چه کسی؟؟

در حالی که خسروشاهی به عنوان یکی از چهره‌های معروف فناوری نیست، در طول مدت طولانی در حضور خود در "اکسپدیا" رکورد بسیار قابل توجهی داشته و درآمد شرکت خود را از 1.2 میلیارد دلار در سال 2005 به 8.7 میلیارد دلار و فعالیت در 60 کشور جهان در سال 2016 رساند.

وی "اکسپدیا" را به بزرگترین آژانس مسافرتی آنلاین در آمریکا که دارای سایت‌های مسافرتی مانند "Hotes.com"، Orbitz""، "Trivago"، "HomeAway"، ""Travelocity و همچنین سایت‌هایی برای اجاره اتومبیل و غیره تبدیل کرد.

خسروشاهی در سال 1348 در ایران متولد شد اما در کودکی به آمریکا مهاجرت کرده و در شهر "نیویورک" بزرگ شده است و در حال حاضر یک شهروند آمریکایی است.

بر اساس حساب کاربری‌اش در "لینکدین"، دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه "براون" را دارد.

وی قبل از کار در "اکسپدیا" به عنوان مدیر ارشد مالی و اجرایی در شرکت "AIC" مشغول به فعالیت بود.

"AIC" در سال 2003 "اکسپدیا" را خرید و سپس در سال 2005 آن را به دست "خسروشاهی" سپرد.

خسروشاهی قبل از کار در "AIC" به مدت 7 سال در بخش مالی بانک "Allen & Co" مشغول به کار بود.

با توجه به رتبه بندی در "Glassdoor"، شهرت او به عنوان یک رهبر خوب، با 93٪ تایید شده است.

خسروشاهی با اعتقاد قوی خود در مورد اینکه چگونه فناوری در حال بلعیدن جهان است، شناخته شده است. به عنوان مثال، وی در ماه گذشته به "فایننشیال تایمز" گفت که اخیرا علاقه وافری به جستجوی صوتی پیدا کرده و از چندین

دستیار صوتی در خانه استفاده می‌کند. او روزی را تصور می‌کند که هر کسی بتواند یک برنامه سفر کامل را از طریق صدا رزرو کند.

وی همچنین منتقد سیاست‌های "دونالد ترامپ" است و این مخالفت را آشکارا ابراز کرده است، چرا که معتقد است سیاست‌های مهاجرتی وی موجب بی ثباتی در صنعت گردشگری شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید