قابلیت جدید اندروید ۸ (اوریو)

کدخبر: ۱۸۱۳۳۸
جدیدترین نسخه اندروید ۸ (اوریو) این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بتوانند فعالیت پس زمینه اپلیکیشن های فعال را محدود کنند.
قابلیت جدید اندروید ۸ (اوریو)

به گزارش ایسنا، هفته پیش که گوگل از جدیدترین نسخه اندروید ۸ با نام اندروید اوریو رونمایی کرد، قابلیت‌های جدیدی هم به این نسخه افزوده شده است.  

اندروید ۸، برروی میزان مصرف باتری گوشی توجه ای ویژه ای دارد و این امر موجب شده تا کاربران در این نسخه بتوانند فعالیت اپلیکیشن و برنامه‌های پس زمینه را محدود کنند و بدین ترتیب میزان مصرف باتری گوشی خود را کاهش دهند.

با فعال‌سازی این قابلیت جدید  (Background Execution Limit)، سیستم‌عامل جدید اندروید برای فعالیت پس ‌زمینه‌ اپلیکیشن‌ها، محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌کند. البته بطور پیش‌ فرض، این قابلیت برای آن دسته از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی که اندروید ۸.۰ از آنها پشتیبانی می کند، فعال است اما کاربران می توانند در صورت نیاز، آن را برای اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر هم فعال‌سازی کنند.

برای فعال‌سازی این قابلیت، کاربران باید وارد تنظیمات دستگاه شده سپس در فهرست اپلیکیشن‌ها رفته و در صفحه‌ی اپلیکیشن مورد نظر، گزینه‌ی Battery usage را انتخاب کنند. سپس گزینه‌ی "فعالیت پس‌زمینه" یا (Background activity) را روشن کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت، برخلاف نامش، فعالیت پس‌زمینه‌ اپلیکیشن را به‌طور کامل متوقف نمی‌کند؛ بلکه فقط دسترسی آن را به منابع دستگاه محدود می‌سازد.

همانطور که گفته شد، این قابلیت به‌ صورت پیش‌ فرض برای تمام اپلیکیشن‌هایی که اندروید اوریو از آن پشتیبانی می کند، فعال است و نمی‌توان آن را خاموش کرد. این در حالیست که اگر این قابلیت برای اپلیکیشن‌های قدیمی فعال‌سازی شود، ممکن است برخی ویژگی‌های آن نظیر نوتیفیکیشن‌ها، غیرفعال شود. بنابراین کاربران تنها در شرایط نیاز، باید از آن استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید