فن آوری سه بعدی در خدمت گردشگری

ایران را 360 درجه ببینید

کدخبر: ۱۸۱۳۴۵
فیلمهای 360 درجه، نسل نویی از تکنولوژی های تصویری هستند که مبنای آن تعامل با مخاطب است و به بیننده حق انتخاب می‌دهد تا بخشی از فرآیند تولید فیلم را بر عهده بگیرد و قادرند فیلم را به طریقی که خود بیننده می‌خواهد؛ نشان دهد.
ایران را 360 درجه ببینید

تماشاکنندگان می‌توانند برای دیدن زوایای مختلف دید فیلم را بچرخانند و بزرگنمایی و کوچک نمایی آن را مطابق سلیقه خود تنظیم کنند.

در زمان‌های دور، جهانگردان با مشقت فراوان و سوار بر حیوانات یا با پای پیاده به سفر می‌رفتند و با یادداشت برداری و تدوین سفرنامه های خود مقاصد گردشگری خود را به تصویر می‌کشیدند.

با پیشرفت علم و با بهره گیری از رسانه و تکنولوژی IT وتوسعه‌ی وسایل نقلیه(اتومبیل، قطار، کشتی و هواپیما) سفر رفتن و ثبت لحاظات خوش سفر راحت تر شده است. همچنین گردشگران با کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مقاصد قبل از سفر، آنچه را که برای سفر در نظر دارند، شناسایی و برنامه ریزی می‌کنند و با تصویرنگاری ، فیلم‌برداری و عکاسی دیجیتال با مقاصد آشنا می شوند.

تکنولوژی فیلم های360 درجه،‌ روش‌ جدیدی برای عرضه جاذبه‌های مختلف کشورها در زمینه گردشگری ست و سازمان ها و موسسات گردشگری از آن برای نمایش زیبایی های کشور شان استفاده می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توانیم مکان‌های گردشگری ایران مانند مسجد شیخ لطف الله، بازار اصفهان، مسجد جامع اصفهان، میدان نقش جهان، پل طبیعت و .... ملموس تر و واقعی تر نمایش بدهیم و تماشاگر خود قادر خواهد بود، از‌ زوایای مورد نظر خود( نه فقط جهتی که دوربین نشان می‌دهد) برای دیدن لذت ببرد.

جهانگردان و توریست ها در نقاط مختلف دنیا می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی‌ جدید، ایران و جاذبه‌هایش را بهتر ببینند. هر فرد با کلیک بر روی این فیلم و حرکت دادن موس در سیستم خود و یا با حرکت دادن تلفن همراه و تبلت در جهت های مختلف، فضای فیلم‌برداری شده را از سمت مورد نظر خود ببیند و به این ترتیب تجربه‌ی حضور واقعی در مقصد را بهتر درک می‌کند. نمونه هایی از فیلم های سیصد و شصت درجه را در وب سایت گردشگری پرشیا پورت ببینید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید