راهکارهای ابلاغ و پرداخت جرایم رانندگی

کدخبر: ۱۸۱۳۹۴
چند راهکار برای ابلاغ جرایم رانندگی و پرداخت آنها پیش روی مالکان خودرو قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، این راهکارهای ساده اولا به تسهیل دریافت جریمه ها و تخلفات کمک کرده ، سفر اضافی برای شهروندان ایجاد نمی کند و اطلاعات صحیح و مطمئن به دستشان می رسد.

بر این اساس رانندگان می توانند با ارسال بارکد ١٧ رقمی پشت کارت(vin)، به شماره پیامک ١١٠١٢٠٢٠٢٠ آخرین وضعیت تخلفات معوقه خودروی خود را بدون مراجعه استعلام کنند و اگر قصد پرداخت همین جریمه را داشته باشند می توانند بعد از وارد کردن وی آی ان، ستاره اضافه کرده و به همین شماره پیامک ارسال نمایند تا سیستم علاوه بر مبلغ جریمه، شناسه قبض و پرداختی را در اختیار هم وطنان قرار دهد و مالکان می توانند نسبت به پرداخت قبض جدید اقدام کنند.

رانندگان همچنین می توانند با ورود به سایت راهور( rahvar120.ir )نسبت به استعلام تخلفات خود اقدام کنند اگرچه سایت راهور١٢٠ در بازه های زمانی چند روزه آپدیت می شود و اطلاعاتی که در اختیار هم وطنانمان قرار می دهد اطلاعات به روزی نیست و صرفا برای اطلاع رسانی خواهد بود.

 راهکار دیگر پرداخت همه معوقات خودرو، مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ١٠ و واحدهای اجراییات پلیس راهور است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:شهروندان می توانند جرایم خود را به صورت اقساط نیز پرداخت کنند.

وی افزود: مالکان خودرو می توانند با مراجعه به سایت راهور، اطلاعاتی را که لازم است ثبت کرده و  وارد سابقه تخلفات خودرو شوندو  با وارد کردن شناسه قبض از طریق خودپرداز و یا درگاه های عابربانک، جریمه را به صورت جداگانه و موردی پرداخت کند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه 24 ساعت بعد از پرداخت، جریمه پرداخت شده از لیست تخلفات حذف می شود، افزود: رانندگانی که قادر به پرداخت یکباره جرایم خود نیستند، بهترین راهکار پرداخت به صورت مرحله ای و قسطی و مراجعه به سایت راهور ١٢٠ است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید