نجفی:سال مالی سختی را پیش رو داریم

کدخبر: ۱۸۱۴۱۰
شهردار تهران با اشاره به مشکلات مالی پیش رو در مسیر انجام طرحها و برنامه ها گفت: باید خود را برای یک سال سخت مالی آماده کنیم.

وی همچنین، ساعات بامدادی روز سه شنبه به صورت سرزده در تعدادی از محلات محروم منطقه 12 حضور یافت و ضمن آشنایی با مشکلات و آسیب های اجتماعی شهر تهران، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مدیریت شهری به منظور پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نجفی در دیدار با شهرداران مناطق 22 گانه پایتخت گفت: براساس گزارش های رسیده در حوزه درآمدهای نقدی، کمتر از ٧٥ درصد درآمدهای پیش بینی شده تا پایان شهریورماه محقق شده است.

وی گفت: طبق برنامه شهرداری تهران می بایست پنج هزار و ٣٧٠ میلیارد تومان درآمد کسب می کرد که تا کنون ٤ هزار میلیارد آن محقق شده است.

‎نجفی افزود: میزان وصولی امسال نیز حدود ١٥٠ تا ١٦٠ میلیارد تومان کمتر از سال گذشته بوده، در حالی که با تورم ١٠ درصدی، این میزان باید در درآمدها جبران می شد.

‎به گفته شهردار تهران، قرار بود امسال میزان درآمدهای نقدی شهرداری تهران سه هزار و ٧١٠ میلیارد تومان باشد که تاکنون حدود یک هزار و ٦٧٠ میلیارد تومان آن محقق شده است.

‎وی گفت: در حال حاضر نیز برخی حقوق ها در مجموعه شهرداری تهران پرداخت نشده و این اصلا برای این مجموع پسندیده نیست.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع گفت: برخی مناطق برای اینکه کار منطقه را بهتر انجام دهند به کار کل شهرداری لطمه می زنند و درآمد نقدی را غیرنقدی نشان می دهند یا درآمد را دیرتر از موعد به خزانه می ریزند.

وی توجه به مناطق محروم و نقاط آسیب زا را از جمله برنامه های مهم شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: حدود ١٠٠ ناحیه در تهران وجود دارد که در ارزیابی های انجام شده از سطح متوسط پایین تر هستند که باید به این بخش ها بیشتر توجه شود.

نجفی گفت: شهرداری تهران مسئولیت فقرزدایی ندارد اما می تواند در این خصوص نقش ایفا کند.

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر بهداشت بیان کرد: با دکتر هاشمی قرار گذاشتیم تا طرحی درخصوص اجرای شبکه قوی بهداشت در تهران تهیه شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری از زمان برنامه سوم توسعه تاکنون در حد شعار باقی مانده خاطرنشان کرد: باید 2 موضوع مدیریت یکپارچه شهری و مدیریت هماهنگ شهری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

محمد علی نجفی در جریان بازدید شبانه در محلات مولوی، بازار، شوش، اوراقچی ها، هرندی و ... حضور یافت و از نزدیک وضعیت آسیب های اجتماعی این محلات را با حضور کارشناسان مربوطه ارزیابی کرد.

بازدید از فرایند کاری مراکز بهاران در حوزه روان درمانی و مهارت آموزی به افراد پس از طی دوره ترک اعتیاد و همچنین حضور در مدرسه «صبح رویش» به منظور بررسی وضعیت آموزش و تحصیل کودکان کار از دیگر برنامه های نخستین بازدید رسمی شهردار تهران بود.

نجفی در حاشیه این بازدید با اشاره به افزایش حجم مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران گفت: از آنجایی که مسایل فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی مطلوب شهروندان تهرانی ایفا می کند، ترجیح دادم که پایان نخستین روز کاری رسمی خود در شهرداری را به بازدید از مجموعه فعالیت های شهرداری تهران در این زمینه اختصاص دهم که عمدتا در منطقه 12 و برخی مناطق پیرامونی آن انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: ما این توانایی را داریم که در مرحله اول از گسترش این آسیب ها جلوگیری کنیم و در مرحله دوم آنها را کاهش دهیم چرا که شایسته شهر تهران نیست چنین مشکلات و معضلاتی در آن وجود داشته باشد.

شهردار تهران درباره همکاری مشترک با دیگر دستگاه های مسئول به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت نیز گفت: روز دوشنبه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسه ای داشتم که بخشی از موضوعات این جلسه مرتبط با آسیب های اجتماعی بود. در این جلسه علاوه بر بررسی توسعه شبکه بهداشت در شهر تهران درباره بخشی از آسیب های اجتماعی نیز مذاکراتی صورت گرفت چرا که وزارت بهداشت و درمان و سایر ارگان های مرتبط می توانند در جهت کنترل این آسیب های اجتماعی کمک کنند تا برنامه های مشترکی را به اجرا بگذاریم.

نجفی گفت: علاوه بر این مذاکره تلفنی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره موضوع اعتیاد، تکدی گری و کودکان کار در شهر تهران داشتم و قرار شد طی چند روز آینده جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط از دو دستگاه با یکدیگر داشته باشیم تا مقدمات تهیه تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک را آماده کنیم.

وی در پایان گفت: اگر همه ارگان های دولتی، شهرداری، سازمان های مردم نهاد و مشارکت عامه مردم دخیل شوند به صورت طبیعی یک هم افزایی قابل توجهی ایجاد می شود و می توانیم امیدواریم باشیم آسیب ها را کاهش دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید