ترامپ:آمریکا محافظ منطقه بالتیک است

کدخبر: ۱۸۱۴۲۷
رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که ایالات متحده کاملا محافظ کشورهای منطقه بالتیک در برابر مانور دریایی روسیه با چین است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده کاملا محافظ منطقه بالتیک در برابر تمرین نظامی دریایی روسیه با چین در دریای بالتیک است و آمریکا و متحدانش می توانند هرگونه تهدیدی را مدیریت کنند.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند تصریح کرد: ما کاملا محافظ منطقه هستیم. این همه ان چیزی است که می توانم بگویم. ما خیلی خیلی محافظ کشورهای منطقه هستیم. ما دوستان مهمی در آنجا داریم.

مانور دریایی روسیه و چین در دریای بالتیک موجب افزایش تنش ها در منطقه شده است و ترامپ به دنبال اطمینان دادن به متحدان ناتو است.

رئیس جمهور فنلاند نیز اخیرا میزبان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بوده است. پوتین در دیدار با نینیستو اطمینان داده است که مانور دریایی روسیه و چین، نباید به عنوان تهدید دیده شود.

رئیس جمهور فنلاند گفت: آمریکا، فنلاند و سوئد تمرینات آموزشی را در منطقه بالتیک انجام داده اند.

وی افزود: ما باید بسیار مراقب باشیم که این حجم گسترده از تمرینات آموزشی و ترافیک نظامی منجر به وقوع حادثه یا مشکلی نشود. به همین دلیل است که فکر می کنم این مساله اهمیت دارد که ما به همکاری با ناتو ادامه دهیم... همین طور به مذاکره بین روسیه و ناتو ادامه دهیم.

اظهارات متناقض ترامپ درباره تعهدات آمریکا به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو موجب نگرانی های زیادی در بین کشورهای عضو شده است.

ترامپ از کشورهای عضو ناتو به خاطر عدم پایبندی به تعهدات خود برای افزایش هزینه های نظامی تا 2 درصد تولید ناخالص داخلی به شدت انتقاد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید