آزمایش موفق کی‌روش +عکس

کدخبر: ۱۸۱۶۹۷
زوج جدید خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی نمره قبولی گرفت.
آزمایش موفق کی‌روش +عکس

از معدود سورپرایز‌های ترکیب ابتدایی کی‌روش برای دیدار با کره حضور محمد انصاری در قلب خط دفاع بود. 

زوج انصاری-پورعلی‌گنجی شاید دور از ذهن‌ترین زوج دفاعی برای مربی کره بود. اما کی‌روش مثل همیشه غافل‌گیرانه 11 مرد اصلی‌‌اش را انتخاب کرد و با حضور محمد انصاری نشان داد هارمونی دفاعی تیم‌اش در غیاب مدافعانی مثل پژمان منتظری و سیدجلال حسینی هم اصلا متزلزل نخواهد شد. پورعلی‌گنجی باتجربه در غیاب سیدجلال نقش رهبر خط دفاع ایران را به عهده گرفته بود و متعهدانه به چیدمان دفاعی ایران سر و شکل می‌داد؛ و انصاری هم در کنار او اولین تجربه رسمی را با موفقیت پشت سر گذداشت.

 دو مدافع مرکزی ایران روی هم رفته 9 بار توپ را به مالکیت ایران بازگرداندند. 13 بار در دفع توپ موفق بودند. 6 بار پاس‌های بازیکنان کره را هوشمندانه قطع کردند. 14 بار در دوئل‌ها موفق بودند و 9 بار هم نتوانستند نبردهای دفاعی و هوایی را از مهاجمان حریف ببرند. 

محمد انصاری

عملکرد کلی این دو مدافع نشان می‌دهد آزمایش کی‌روش کاملا موفقیت‌آمیز اجرا شده و حالا ایران یک زوج دفاعی دیگر دارد که البته مزیت جوانی را نسبت به زوج پژمان و سیدجلال در خود دارد. حتی اگر برای جام جهانی سال آینده به این زوج اعتماد نشود؛ این دو بازیکن مسیر خود در تیم ملی را به درستی طی خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید