بحران در روابط مسکو - واشنگتن / آمریکا سرکنسولگری روسیه را در این کشور تعطیل کرد

کدخبر: ۱۸۱۷۰۸
آمریکا اعلام کرد که روسیه باید تا روز دوم ماه سپتامبر (روز شنبه هفته آینده) سرکنسولگری خود را در سان فرانسیسکو تعطیل کند. روسیه نیز اعلام کرده است که به این اقدام پاسخ می دهد.
بحران در روابط مسکو - واشنگتن / آمریکا سرکنسولگری روسیه را در این کشور تعطیل کرد

رسانه های روسی به نقل از هزر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشتند: روسیه باید تا روز دوم سپتامبر سرکنسولگری خود در سان فرانسیسکو را تعطیل کند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه به نقل از سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: روسیه همچنین باید ساختمان های مراکز کنسولی خود در واشنگتن و نیویورک را از روز شنبه تعطیل کند. 

نائورت گفت: آمریکا تعداد کارکنان مراکز دیپلماتیک خود در روسیه را با شمار کارکنان روسی در آمریکا برابر کرده است. 

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آلکسی چپا معاون کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه امروز اعلام کرد که روسیه به این اقدامات آمریکا پاسخ خواهد داد.

روسیه چهار کنسولگری در آمریکا دارد که با تعطیل شدن یکی از آنها تعداد این مراکز دیپلماتیک به سه کنسولگری می رسد. 

روسیه ششم مرداد ماه در مقابله با تحریم های جدید آمریکا دستور کاهش تعداد دیپلمات های آمریکا در مسکو را صادر و املاک دیپلماتیک این کشور شامل مجموعه ویلایی در ناحیه سربرنی بور و انبارهای دیپلماتیک در خیابانی داروژنی (در مرکز مسکو) را توقیف کرد.

بر اساس تصمیم روسیه، شمار کارکنان سفارتخانه و کنسولگری های امریکا در روسیه باید به 455 تن برسد و 755 نفر از کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکایی تا اول ماه سپتامبر اخراج می شوند./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید