آیین نامه نظارت بر تئاتر اصلاح می شود

کدخبر: ۱۸۱۷۹۷
مدیرکل هنرهای نمایشی محسن امیری را به عنوان سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی معرفی کرد و گفت: آیین نامه نظارت بر تئاتر نیز اصلاح می شود.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت انتخاب و معرفی سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر با توجه به خداحافظی رحمت امینی از ریاست این شورا، به خبرنگار مهر گفت: آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نوعی نظارت نمایش های شهر تهران را بر عهده شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی سپرده است که کارشناسانی دارد که کار بازخوانی، بازبینی و نظارت حین اجرا را انجام می دهند. سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی در اصل نقش هماهنگ کننده بین شورای مرکزی و کارشناسان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آقای رحمت امینی از اعضای شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی و نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در این شورا است که بعدها به عنوان سرپرست شورا نیز حضور داشت. ایشان به دلیل زیاد شدن فعالیت های دانشگاهی و مدیریت گروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبا نمی توانست به عنوان سرپرست شورا حضور داشته باشد اما همچنان عضو شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی هست.

شفیعی همچنین درباره جایگزین رحمت امینی در مقام رییس شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر اعلام کرد: آقای محسن امیری به عنوان یکی از همکاران رسمی ما در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و از کارشناسان شورای نظارت و ارزشیابی، به عنوان سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی انتخاب شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اصلاح آیین نامه نظارت و ارزشیابی بر تئاتر، اظهار کرد: آخرین اصلاح این آیین نامه در سال ۷۹ انجام شده بود و نیاز به بازنگری داشت همچنین به دلیل جمعیت بالای اجراهای تهران آیین نامه گذشته مناسب این ظرفیت نبود از این رو طی ۲ سال گذشته به اصلاح آیین نامه نظارت و ارزشیابی پرداختیم.

وی درباره اصلاحات انجام شده در آیین نامه نظارت و ارزشیابی بر تئاتر، توضیح داد: ۲ تغییر عمده در آیین نامه اصلاح شده وجود دارد، اول اینکه اگر مورد برای نمایش پیش بیاید تقاضادهنده که همان سالن است باید پاسخگو باشد و هنرمندان زیاد مورد سوال نباشند. نکته دوم اینکه بعد از بازخوانی و بازبینی اثر توسط کارشناسان شورای نظارت و ارزشیابی، بخش تطبیق اجرا با مجوز صادر شده شورا بر عهده مدیریت سالن خواهد بود.

شفیعی در پایان عنوان کرد: این آیین نامه اصلاح شده با امضای آقای صالحی امیری وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است که در صورت مصوب شدن آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرا می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید