علت واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان از زبان رییس پلیس راهور

کدخبر: ۱۸۱۸۰۳
رییس پلیس راهور ناجا علت وقوع حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سردار مهری درباره چگونگی و علت واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی اظهار کرد: اتوبوس از نظر شرایط زمانی برای حرکت و تعداد راننده مشکلی نداشته و پلیس در کنترل رفتار راننده، وضعیت ظاهری خودرو و معاینه فنی خودرو کوتاهی نکرده است.

او ادامه داد: قانون نمی‌تواند از تردد وسایل نقلیه عمومی در شب جلوگیری کند، البته شرایط دید در شب کمتر است و برای وسایل نقلیه عمومی در مسافتهای طولانی باید دو راننده باشند که این خودرو نیز این مورد را رعایت کرده است.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: تردد اینگونه وسایل به شیوه نامه های آموزش و پرورش بستگی دارد البته ما قصد داریم همانند تغییری که در شیوه نامه تردد راهیان نور داشتیم با همکاری آموزش و پرورش این شیوه نامه‌ها تغییر کند.

مهری با تاکید براینکه این حادثه براثر عدم توجه به جلو و خواب آلودگی و خستگی راننده بوده است، گفت: سرعت خودرو نیز 85 کیلومتر بر سرعت بوده که بر این اساس راننده با سرعت مجاز حرکت می‌کرده است.

او با اشاره به اظهارات راننده ادامه داد: راننده ادعا می‌کند، خواب آلوده نبوده و به دلیل نور بالایی که خودروی مقابل داشته این حادثه پیش آمده، اما تشخیص افسر دال بر خستگی و عدم توجه به جلو بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید