داعشی های خارج شده از لبنان نه راه پس دارند نه راه پیش

کدخبر: ۱۸۱۸۹۶
ائتلاف بین المللی اعلام کرد : کاروان داعش و خانواده های آنان که پس از توافق اخیر به سمت دیرالزور حرکت کردند همچنان در صحرای سوریه تحت کنترل دمشق هستند و اجازه عبور به آنها داده نخواهد شد.
داعشی های خارج شده از لبنان نه راه پس دارند نه راه پیش

به گزارش روزشنبه شبکه خبری الجزیره، ائتلاف بین المللی روزگذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد از روسیه خواسته به دولت سوریه اطلاع دهد که ائتلاف به کاروان داعش متشکل از 17خودرو اجازه ادامه حرکت به سمت مرزهای عراق را نمی دهد.

ریان دیلون سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت:کاروان داعش نتوانست باعوامل خود در شرق سوریه ارتباط برقرار کند زیرا ائتلاف همچنان کاروان داعش را تحت کنترل دارد و مانع حرکت آنهابه سمت شرق سوریه(مرزعراق)می شود و تروریست های مسلح داعش را به محض حرکت هدف قرار می دهد. 

ائتلاف بین المللی دو روز قبل اعلام کرده بود مانعی در جاده میان منطقه حمیمه درحومه حمص و البوکمال در حومه دیر الزور بری عدم عبور تروریست ها ایجاد کرد و هواپیماهای ائتلاف نیز پل کوچکی را در ممانعت از پیشروی داعش به سمت شرق منهدم کردند.

ائتلاف بین المللی همچنین از بمباران خودروها و عناصر داعش در مسیر آنها به سمت شرق سوریه خبر داد و بر تداوم آن تاکید کرد.

کاروان داعش متشکل از300 تروریست مسلح و شماری غیرنظامی است که براساس توافق چند روز قبل داعش با حزب الله لبنان وضمانت دولت سوریه می تواند از این منطقه عبور کند، این توافق منجر به عقب نشینی داعش و خانواده های آنها از قلمون غربی به استان دیرالزور در نزدیکی مرز با عراق شد.

ائتلاف بین المللی به فرماندهی واشنگتن با انتقاد از توافق داعش و حزب الله آن را بی ارتباط با خود دانست.

بریت مک گوریت فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به ائتلاف گفت: باید تروریست های داعش در میدان جنگ کشته شوند و بدون موافقت عراق با اتوبوس از سوریه به مرزهای عراق منتقل نشوند.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا روزچهارشنبه اعلام کرد که جنگنده های این ائتلاف، کاروان تروریست های داعش را که از لبنان به سمت سوریه درحال حرکت بود، هدف قرار داد.

عملیات انتقال صدها داعشی از روز دوشنبه از ارتفاعات قلمون غربی واقع در مرزهای مشترک لبنان - سوریه به سمت شهر البوکمال در استان دیرالزور در مرزهای مشترک با عراق آغاز شده است.

با تنگ تر شدن محاصره گروه تروریستی داعش در قلمون غربی در مرزهای سوریه و لبنان، تروریست ها با پذیرش شرایط مقاومت اسلامی، تسلیم شدند و با خروج از این منطقه به سوی استان دیرالزور درشرق سوریه موافقت کردند.

براساس این توافق 308 تروریست به همراه 331 تن از خانواده های آن ها و 26 تروریست زخمی قلمون غربی را به مقصد البوکمال در استان دیرالزور ترک می کنند.

وزارت دفاع سوریه نیز روزیکشنبه با انتقال تروریست های داعشی از ارتفاعات قلمون غربی به مناطق شرقی این کشور موافقت کرد.

دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در دوم آگوست (مرداد/ شهریور) سال 2014 با حمله به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان حدود30 تن از نظامیان لبنانی را ربودند و سپس با عقب نشینی از این شهرک، ارتفاعات مشرف بر شهرک های لبنانی از جمله عرسال، راس بعلبک و القاع را اشغال کردند.

درعملیات اخیر ارتش های سوریه و لبنان و مقاومت اسلامی در قلمون غربی، 310 کیلومتر از خاک سوریه و 120 کیلومتر از خاک لبنان از گروه های تروریستی و تکفیری داعش و جبهه النصره پاکسازی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید