افزایش فشارهای آمریکا و ژاپن علیه کره‌شمالی

کدخبر: ۱۸۱۹۳۴
رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن طی گفت‌وگویی تلفنی، بر افزایش فشارها به کره‌شمالی و نیز گسترش همکاری‌ها برای مقابله با تهدید فزاینده این کشور، تأکید کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن طی گفت‌وگویی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بر ضرورت همکاری مستحکم میان این دو کشور و کره‌جنوبی جهت مقابله با «تهدید فزاینده» کره‌شمالی  تأکید کرد.

آبه پس از این گفت‌وگوی تلفنی، به خبرنگاران گفت که او و ترامپ درخصوص افزایش فشارها به کره‌شمالی توافق کرده‌اند.

کره‌شمالی گفته است که یک سلاح هسته‌ای بسیار پیشرفته‌ای و دارای «قدرت تخریبی بالایی» را تولید کرده و «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور نیز از بمب هیدروژنی، که قابلیت نصب روی موشک بالستیکی قاره‌پیما را دارد، بازدید کرده است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، بامداد امروز- یک‌شنبه- گزارش داد، «پیشرفت‌های فنی اخیر در عملکرد (بمب هیدروژنی) بر پایه آزمایش‌های موفقیت‌آمیز نخستین بمب صورت گرفته است.

گزارش تازه کره‌شمالی در ارتباط با فعالیت‌های نظامی و هسته‌ای‌اش، همزمان با اوج‌گیری یکی از تازه‌ترین بحران‌ها در شبه‌جزیره کره منتشر شده ‌است.

کره‌شمالی در هفته‌های گذشته دست به آزمایش موشک بالیستیکی زده که به‌نظر می‌رسد یک موشک قاره‌پیما، با قابلیت دسترسی به خاک آمریکاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید