آمریکا به داعش در تلعفر کمک کرد

کدخبر: ۱۸۱۹۳۸
سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد: آمریکایی‌ها به داعش در منطقه تلعفر کمک کرده‌اند و بارزترین سران این گروه با توافق رئیس اقلیم کردستان عراق و آمریکایی‌ها از تلعفر به دشت نینوا سوق داده شدند.

به گزارش تسنیم، جعفر الحسینی سخنگوی گردانهای حزب الله عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین فاش کرد: ما اطلاعات دقیقی داریم که نشان می دهد آمریکایی ها به داعش در تلعفر کمک کردند.

وی گفت که بارزترین سران داعش با توافق بین بارزانی و آمریکایی ها از منطقه تلعفر و العیاضیه به دشت نینوا سوق داده  شدند.

الحسینی گفت: قبل از آغاز عملیات آزادسازی تلعفر، عناصر داعش با 11 اتوبوس متعلق به مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق جابجا شده و به ناحیه العیاضیه منتقل شدند.

وی افزود: سوق دادن بارزترین سران داعش از تلعفر و العیاضیه به دشت نینوا با توافق بارزانی و آمریکایی ها انجام شد.

سخنگوی گردانهای حزب الله عراق از مشاهده و رصد هماهنگی بین بارزانی و داعش در منطقه تلعفر در طول شش ماه اخیر سخن گفت و تصریح کرد که این موضوع به اطلاع دولت عراق رسید.

وی این ادعای آمریکایی ها را که آنها 1200 داعشی را در تلعفر کشته اند، دروغ دانست و گفت: ما در منطقه بودیم و هیچ جسدی از عناصر داعش ندیدیم.

الحسینی سپس حیدر العبادی نخست وزیر عراق را متهم کرد که "با دیدگاهی منسجم با آمریکایی ها" از رسیدن (نیروهای عراقی) به مرز عراق و سوریه جلوگیری می کند.

وی از العبادی خواست تا به "توسعه دامنه کنترل آمریکا بر برخی تصیمیم گیریها در بغداد توجه کند".

این سخنگو افزود: آمریکایی ها برای دور کردن ما از مرز عراق و سوریه تلاش می کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: نبرد مرزها ادامه دارد و آمریکایی ها توازن خود را از دست داده اند. تفکر و نگاه ما شکست دادن طرح آمریکایی ها در مرزها است.

این سخنگو تصریح کرد: بارزترین مشکلی که عراقی ها با آن روبرو خواهند شد، "همان حضور آمریکا است و عراق باید به مرحله بعد از حضور آمریکایی ها برسد و نه فقط داعش".

وی پیش بینی کرد که برخوردی با آمریکایی ها یا "کسانی که به نیابت از آنها بعد از داعش خواهند بود"، صورت گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید