پیونگ‌یانگ زمین‌لرزه هسته‌ای را تاییدکرد

کدخبر: ۱۸۱۹۵۴
پیونگ یانگ وقوع زلزله مصنوعی در اطراف شبه جزیره را تایید کرد.
به گزارش خبرآنلاین،به نقل از رویترز، امداد امروز به نقل از دولت سئول از وقوع یک زمین لرزه مصنوعی خبر داد. ساعاتی پیش تلویزیون کره شمالی با اعلام یک زمین لرزه دیگر آزمایش هسته ای خود را تایید کرد که با موفقیت انجام شده است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی یوناهپ گزارش داد که ارتش کره جنوبی وقوع یک زمین لرزه مصنوعی در اطراف سایت هسته ای کره شمالی را تایید کرده است و ظن آن می رود کره شمالی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده باشد.

در همین حال ارتش کره جنوبی نیز پس از گزارش آزمایش هسته ای آشکار کره شمالی، سطح هشدار خود را افزایش داده است.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی می گوید ممکن است این زمین لرزه مصنوعی به دلیل انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی به وقوع پیوسته باشد.


کره شمالی بامداد امروز از ساخت یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بسیار بالا خبر داد و با انتشار تصاویری رهبر این کشور را حین بازدید از این بمب نشان داد.

به گزارش رسانه های شرق آسیا، همه اجزای این بمب هیدروژنی که می تواند در ارتفاع های بالا منفجر شود، در داخل کره شمالی ساخته شده و این کشور را قادر می سازد تا هر تعداد بمب که بخواهد تولید کند.

پیونگ یانگ زمین لرزه هسته ای را تاییدکرد

در همین حال سازمان لرزه نگاری چین هم  اعلام کرد: زمین لرزه ای به بزرگی شش و سه دهم ریشتر را در کره شمالی ثبت کرده است که گمان می رود بر اثر انفجار روی داده باشد.

در پی خبر اول، خبرگزاری رویترز در خبری دیگر از پکن گزارش داد سازمان لرزه نگاری چین روز یکشنبه اعلام کرد یک زمین لرزه دیگر را در کره شمالی ثبت کرده است که چهار و شش دهم ریشتر بزرگی داشت.

در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این سازمان قرار گرفت آمده است زمین لرزه دوم که در عمق کم زمین روی داد هشت دقیقه بعد از زمین لرزه اول صورت گرفت. این سازمان زمین لرزه اول را ناشی از انفجار احتمالی خوانده بود.

بر اساس آماری که این سازمان ارائه کرد، مختصات و طول و عرض جغرافیایی این دو زمین لرزه تقریبا مشابه یکدیگر است.

در همین حال  سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر در کره شمالی خبر داد.  بر اساس اعلام مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا، کانون زمین لرزه کره شمالی در عمق ده کیلومتری زمین قرار داشت.
مرکز لرزه نگاری چین نیز با اعلام این خبر، قدرت زمین لرزه را شش ممیز سه دهم ریشتر و محل وقوع آن را شمال شرقی کره شمالی عنوان کرد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: زمین لرزه های قبلی در کره شمالی به سبب آزمایش های هسته ای بوده است.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد: زمین لرزه‌ای با قدرت پنج ممیز شش دهم ریشتر کره شمالی را لرزاند، مرکز این زمین لرزه، عمق ده کیلومتری در کره شمالی اعلام شده است.

مرکز لرزه نگاری چین نیز با اعلام این خبر، قدرت زمین لرزه را شش ممیز سه دهم ریشتر و محل وقوع آن را شمال شرقی کره شمالی عنوان کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، کره جنوبی برای بحث درباره زمین لرزه کره شمالی، نشست شورای امنیت ملی تشکیل می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کره جنوبی، زمین لرزه کره شمالی در منطقه کیلجو، جایی که مرکز آزمایش هسته ای پونگای-ری قرار دارد، روی داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، این سازمان در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود قرار داد اعلام کرد این زمین لرزه ساعت یازده و سی دقیقه صبح (سه و سی دقیقه به وقت گرینویچ) روی داد.

پیونگ یانگ زمین لرزه هسته ای را تاییدکرد

آمریکا و ژاپن برای فشار بیشتر علیه کره شمالی توافق کردند

به دنبال اعلام کره شمالی مبنی بر ساخت یک بمب هیدروژنی که قابلیت نصب بر روی موشک دوربرد را دارد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تلفنی در این خصوص گفت و گو کردند.

با بر اعلام کاخ سفید، در این گفت و گو دو طرف بر اهمیت همکاری نزدیک میان آمریکا، ژاپن و کره شمالی در مواجهه با تهدید کره شمالی تاکید کردند.

ترامپ عنوان کرد که منتظر ادامه همکاری سه جانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که در 27 شهریور در مقر این سازمان در نیویورک برگزار می شود.

 کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بسیار بالا تولید کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر این کشور از نصب این بمب بر روی یک موشک قاره پیما بازدید کرده است.

همه اجزای این بمب هیدروژنی که می تواند در ارتفاع های بالا منفجر شود، در داخل کره شمالی ساخته شده و این کشور را قادر می سازد تا هر تعداد بمب که بخواهد، تولید کند.

کره شمالی هفته گذشته با آزمایش یک موشک بالستیک میان برد بر فراز ژاپن، تنش در منطقه را دو چندان کرد.

آمریکا و کره جنوبی نیز در واکنش به این آزمایش تصمیم به بازبینی معاهده ای که ساخت موشک های بالستیک را محدود می کند، گرفتند.

سئول قصد دارد با اصلاح این معاهده، قدرت دفاعی خود را افزایش دهد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید