واکنش آمانو به آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی

کدخبر: ۱۸۱۹۹۸
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی این اقدام را بسیار تاسف برانگیز توصیف کرد و از این کشور خواست تا بطور کامل به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت و آژانس پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای به آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی که بامداد روز یکشنبه انجام شدهاست، واکنش نشان داد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمانو در بیانیه‌ خود آورده است: آزمایش هسته‌ای امروز جمهوری خلق دموکراتیک کره اقدامی به شدت قابل تاسف است. این آزمایش جدید که در پی دو آزمایش دیگر طی یک سال گذشته انجام شده و ششمین آزمایش از سال 2006 تاکنون به شمار می‌آید در تناقض کامل با درخواست‌های مکرر جامعه بین‌الملل  قرار دارد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی همچنین تاکید کرده است: شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌های خود بویژه در آخرین قطعنامه یعنی 2371 بر تصمیمات خود مبنی بر این که کره شمالی نباید هیچ‌گونه آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد و به علاوه موظف است تمام تسلیحات و برنامه هسته‌ای کنونی خود را به طور  کامل قابل راستی آزمایی و بدون امکان بازگشت متوقف کند تاکید کرده است.  من بار دیگر از جمهوری خلق دموکراتیک کره می‌خواهم تا به طور کامل به تمامی قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند باشد.

وی در ادامه آورده است: آژانس کماکان به دنبال کردن تحولات برنامه هسته‌ای کره شمالی که به شدت مورد نگرانی است ادامه می‌دهد. ما همچنان آماده‌ایم تا به حل مسالمت آمیز این مساله کمک کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک