جزئیات هک اینستاگرام میلیون‌ها کاربر

کدخبر: ۱۸۲۰۱۰
تعدادی از هکرهای اینترنتی به صفحات شخصی هنرمندان و اشخاص بسیاری در اینستاگرام حمله و نفوذ کرده‌اند که این امر می تواند تهدیدی برای اطلاعات شخصی و حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر بشمار بیاید.
جزئیات هک اینستاگرام میلیون‌ها کاربر

طبق گزارشی از ایندیپندنت، هفته گذشته تعدادی از اشخاص مشهور در جهان هدف حملات سایبری اینستاگرام قرار گرفتند که بدین ترتیب تعداد زیادی از عکسهای کاملا خصوصی و شخصی آنها در صفحات مجازی اینستاگرام آنها منتشر شد.

بدنبال این حملات سایبری، اینستاگرام اعلام کرد که تعدادی از هکرها با استفاده از  باگ موجود در اپلیکیشن اینستاگرام به شماره تماس و آدرس ایمیل های شخصی هنرمندان دسترسی یافته اند.

این شرکت خیلی زود اقدام به بررسی و اصلاح این باگ کرد اما پیش از این اقدام، هکرها تمامی اطلاعات و عکس های شخصی هنرمندان را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.

شرکت اینستاگرام در بیانیه‌ای وجود این باگ را تایید کرده و اعلام کرده که این باگ در صفحات مجازی که بصورت عمومی ( Public) نبوده‌اند، اجازه دسترسی به شماره های تماس و آدرس ایمیل اشخاص را به هکرها می‌دهد.

هکرها تا این لحظه به ازای دسترسی به هر کدام از این اطلاعات حداقل حدود ۵۰۰ دلار کسب کرده‌اند. برآورد شده است که آنها در هر ساعت می‌توانند به حساب‌های کاربری ۱ میلیون کاربر دسترسی پیدا کنند. گفته می شود تا زمانی که اینستاگرام اقدام به حل این عیب نکرده بود، ۶ میلیون حساب کاربری هک شد.

اینستاگرام در این بیانیه هشدار داد که صفحات شخصی فعال با تعداد فالوورهای ( دنبال کنندگان) بالا بیشتر مورد حمله قرار گرفته اند اما هم اکنون مردم بسیاری در سراسر جهان بدنبال آن هستند که بدانند آیا اطلاعات و تصاویرشان در فضای مجازی منتشر شده است یا خیر.

مایک کریگر - یکی از موسسان اینستاگرام - عنوان کرد:" ما به امنیت سایبری کاربران در فضای اینستاگرام اهمیت بسیاری قائلیم و به همین دلیل اعلام می کنیم که یک باگ در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کردیم که در صورتیکه صفحه شخص مورد نظر عمومی نباشد، می تواند به آدرس ایمیل و شماره های تماس آنها دسترسی پیدا کند".

وی در ادامه افزود:" ما بلافاصله پس از آنکه از وجود این باگ آگاه شدیم، به سرعت اقدام به اصلاح  و برطرف کردن آن کردیم. اما تنها مشکلی که هم اکنون وجود دارد آن است که نمی دانیم دقیقا چه حساب های کاربری مورد حمله سایبری قرار گرفته است. به عقیده تیم متخصصان اینستاگرام، تعداد محدودی از حساب های کاربری اشخاص در جهان هک شده است".

او خاطر نشان کرد:" ما کاربران را ترغیب می کنیم به اینکه به هرگونه فعالیتهای مشکوک در حساب های کاربری خود هوشیار باشند و به پیام ها، تماس ها و ایمیل های افراد ناشناس پاسخ ندهند. همچنین از کاربران درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه مساله مشکوکی ، آن را سریعا به ما از طریق ابزارهای Report a Problem”" و سپس 'Spam or Abuse' گزارش دهند".

وی در آخر ضمن اینکه از مشکل پیش آمده عذرخواهی کرد، به کاربران جهانی اطمینان داد که تیم متخصصان اینستاگرام همواره در تلاشند تا فضای این برنامه را امن تر کنند".

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید