تروریست ها برای ادامه اشغال 'مراوی' فیلیپین دست به زنان و کودکان متوسل شدند

کدخبر: ۱۸۲۱۳۲
ارتش فیلیپین که در حال جنگ با تروریست های مرتبط با گروه داعش در جنوب این کشور است، اعلام کرد که تروریست ها برای ادامه اشغال بخشی از شهر مراوی و مقاومت مقابل نیروهای نظامی متوسل به زنان و کودکان شده اند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبر آسیا روز دوشنبه ادعا کرد در حالی که آخرین تلاش های ارتش فیلیپین برای پایان دادن به بحران شهر مراوی که بخشی از آن در اشغال تروریست های 'مائوته' مرتبط با داعش است ادامه دارد، نیروهای زمینی احتمالا با تلفات بیشتری مواجه می شود.

این تلفات در حالی رخ می دهد که نبردهای سنگین شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین، با کوچک تر کردن حلقه حملات اکنون به قلب مرکز تجاری شهر کشیده شده است.

'کارلیتو گالوز' که فرماندهی ارتش در غرب میندانائو را بر عهده دارد، گفت: ما در حال حاضر در مرحله آخر عملیات خود قرار داریم و پیش بینی می کنیم نبردها شدت یابد. در حالی که دشمن بیش از پیش احساس ناامیدی می کند و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که شمار تروریست ها در حال کاهش است، و تعداد کمی از زنان و کودکانی که به احتمال زیاد از اعضای خانواده تروریست ها هستند، اکنون در حال مقاومت هستند.

بر اساس این گزارش، بیش از 800 نفر در جنگ مراوی کشته شده اند که بیش از 600 کشته مربوط به تروریست هایی است که بخشی از این شهر را از دوم خرداد به اشغال خود درآورده اند.

نبرد در این شهر امروز دوشنبه تشدید شده و بالگردهای ارتش فیلیپین با گردش بر فراز شهر مراوی به پیشرفت نیروهای زمینی کمک کردند.

'کارلیتو گالوز' تصریح کرد که اطلاعات امنیتی نشان می دهند 'عبدالله مائوته' سرکرده گروه مائوته احتمالا در حملات هوایی ماه گذشته جان خود از دست داده است.

به گفته این فرمانده ارتش فیلیپین، اطلاعات ارتش همچنین نشان می دهد که 'عمر خیام مائوته' یکی از سرکردگان گروه مائوته و 'هاپیلون' سردکرده گروه تروریستی ابوسیاف همچنان در نبرد مراوی حضور دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید