دفع یورش جبهه النصره در حماه

کدخبر: ۱۸۲۲۷۶
پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش در حومه حمص، دفع یورش جبهه النصره در حومه حماه، تسلط بر پاسگاههای جدید در مرز با اردن و آتش سنگین ضد مواضع داعش در دیرالزور از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، ارتش سوریه و متحدان آن به پیشروی در حومه جنوب شرقی حمص ادامه دادند.

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه و متحدانش ۱۷ کیلومتر از مواضع خود در شمال منطقه الضلیعات پیشروی کردند و به منطقه الصرایم در دورترین منطقه حومه جنوب شرقی حمص رسیدند.

از سوی دیگر ارتش سوریه یورش تروریستهای جبهه النصره در السطحیات در حومه جنوب شرقی حماه دفع کردند.

این در حالی است که صبح امروز ناو روسی مستقر در دریای مدیترانه با موشک های کالیبر مواضع داعشی ها را در حومه دیرالزور هدف قرار داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که موشک های کالیبر به مواضع داعش در اطراف شهرک الشولا شلیک شده است. در این منطقه تروریست های داعشی خارجی حضور داشتند. همچنین مراکز فرماندهی و ارتباطات و انبارهای سلاح و مهمات و برخی مراکز دیگر تروریستها منهدم شد. این حمله موشکی سبب هموار کردن پیشروی نیروهای سوری در عمق حومه دیرالزور شد.

در همین حال ارتش سوریه و متحدانش در حومه جنوب شرقی دمشق به پیشروی های جدیدی دست یافتند و پاسگاههای ۱۷۱ تا۱۷۲ در مرز سوریه با اردن را به کنترل خود درآوردند.

اما منابع سوری به هدف قرار دادن تروریستهای داعش از سوی نیروهای سوری که در عملیات شکستن محاصره دیرالزور مشارکت دارند اشاره و اعلام کردند: مواضع داعش در اطراف مرکز نظامی ۱۳۷ هدف قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید