عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:

امت اسلامی می تواند علیه دولت میانمار اعلان جنگ کند

کدخبر: ۱۸۲۴۱۳
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم اعلان جنگ علیه دولت جنایتکار میانمار گفت: بنگلادش، تایلند، مالزی و اندونزی باید مرزهای خود را به روی مسلمانان بی‌پناه میانمار باز کنند.
امت اسلامی می تواند علیه دولت میانمار اعلان جنگ کند

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس ، با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان میانمار توسط نظامیان این کشور اظهار داشت: نسل‌کشی مسلمانان میانمار یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و جنایتکارانه است که شبه‌نظامیان میانمار با سکوت جامعه بین‌المللی و چراغ سبز آمریکا این کشتار را ادامه می‌دهند. 

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه از سه سال قبل به این طرف این فاجعه آغاز شده و هر سال شدیدتر می‌شود، افزود: علاوه بر خیزش و قیام عمومی مسلمانان در مقابل این جنایت، لازم است سازمان‌های بین‌المللی با این اتفاق به عنوان یک جنایت بزرگ جنگی برخورد کنند و جنایتکاران محاکمه شوند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نسل‌کشی مسلمانان میانمار باید در چارچوب فصل 6 و 7 منشور سازمان ملل بررسی شده و حکومت میانمار تحریم و محاصره شود. و در صورت لزوم به عنوان تهدید صلح و امنیت بین‌الملل با آنها برخورد صورت گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه مردم و بی‌پناه میانمار باید به عنوان یک قوم مظلوم مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: همسایگان این کشور یعنی بنگلادش، تایلند، مالزی و اندونزی باید مرزهای خود را باز کرده و چادرهای حمایتی و اردوگاه ایجاد کنند و از لحاظ پوشاک، غذا و درمان، زمینه را برای مهاجرت مسلمانان میانمار فراهم آورند. 

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی و امت جهان اسلام نباید در قبال این مسئله سکوت کند، یادآور شد: کشورهای مدعی امنیت بین‌الملل باید از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه دولت میانمار اعلان جنگ کنند و در غیر این صورت، امت اسلامی در چارچوب دفاع مشروع می‌تواند این کار را انجام دهد، چون این جنگ در واقع، جنگ برای نجات مستضعفین است و مبنای حقوق بشری دارد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از برخی از کشورهای اسلامی به خاطر سکوت و همراهی با رژیم صهیونیستی و عربستان خاطرنشان کرد: نیروهای واکنش سریع باید در فاجعه میانمار وارد شده و از مردم این کشور در مقابل جنایات در میانمار حمایت کنند، چرا که این جنایت ربطی به مذهب و دین ندارد و هیچ دینی اجازه ارتکاب چنین فجایعی را نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید