ویروس فیفا به جان باشگاه های اروپایی

کدخبر: ۱۸۲۴۷۷
گره خوردن کار بزرگان آمریکای لاتین در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ممکن است تیم‌های باشگاهی بازیکنان آنها را به دردسر بیندازد.
ویروس فیفا به جان باشگاه های اروپایی

بارسلونا، منچسترسیتی، آرسنال و یوونتوس تیم‌هایی هستند که ممکن است در شرایطی سخت به استقبال وقفه بازی‌های باشگاهی در ماه نوامبر بروند.

در منطقه آمریکای جنوبی به جز برزیل، هنوز صعود هیچ تیمی به جام جهانی 2018 قطعی نشده است و حتی احتمال اینکه یکی دو فینالیست دو دوره اخیر کوپا آمه‌ریکا یعنی تیم‌های ملی آرژانتین و شیلی به مرحله پلی‌‌آف برای مصاف با نیوزیلند، نماینده منطقه اقیانوسیه بروند، بسیار زیاد است. رفتن یکی از این دو تیم و حتی کلمبیا، اروگوئه، پرو، پاراگوئه و اکوادور به پلی‌آف می‌تواند کابوس تعدادی از سرمربیان تیم‌های باشگاهی اروپا باشد، چون آنها را برای مدت طولانی‌تری در استفاده از مهره‌های کلیدی لاتین تیم‌شان محروم می‌کند.

طبق اعلام فیفا بازی رفت پلی‌آف بین قاره‌ای آمریکای جنوبی - اقیانوسیه، روز ششم نوامبر (15 آبان) در نیوزیلند و بازی برگشت هشت روز بعد در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود. به دلیل طولانی بودن مسافت که نمایندگان دو قاره برای رسیدن به خانه یکدیگر باید طی کنند، آنها زودتر از هفته فیفا در اروپا و دیگر نقاط جهان باید اردوی‌های آماده‌سازی خود را آغاز و بازی رفت‌شان را برگزار کنند که همین موضوع ممکن است مشکلاتی را برای تیم‌های باشگاهی بازیکنان این تیم‌ها به وجود آورد.

مطابق قوانین فیفا، ملی‌پوشان تیم‌های باشگاهی باید چهار روز قبل از بازی کشورش در مرحله انتخابی جام جهانی در اردوی تیم ملی‌شان حضور پیدا کنند و به این ترتیب هر یک از تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی که راهی پلی‌آف شود، تعدادی از باشگاه‌ها اروپایی مهره‌های لاتین‌شان را برای بازی‌های هفته منتهی به بازی‌های ملی و پلی‌آف هم از دست خواهند که بدترین حالت با رفتن تیم ملی آرژانتین به پلی‌آف رخ خواهد داد و تیم‌هایی که بیشترین ضربه را از این اتفاق خواهند خورد هم بارسلونا، سویا و یوونتوس هستند.

بارسلونا در هفته قبل از پلی‌آف بین قاره‌ای آمریکای جنوبی - اقیانوسیه در دیداری خانگی در لالیگا به مصاف سویا می‌رود و اگر آرژانتین (تیم پنجم جدول رده‌بندی منطقه آمریکای جنوبی) به پلی‌آف رفته باشد، بدون لیونل مسی و خاویر ماسچرانو باید از آندلسی‌ها پذیرایی کند. لوئیز سوارس اما دیگر بازیکنی است که بارسلونا در آن هفته ممکن است از دست بدهد، اگر اروگوئه راهی پلی‌آف شود، هرچند احتمال صعود مستقیم سوارس و یارانش به جام جهانی بسیار زیاد است.

در زیر فهرست 18 بازیکنانی که به صورت بالقوه ممکن است تیم‌های باشگاهی‌شان را در هفته منتهی به پلی‌آف بین‌قاره آمریکای جنوبی - اقیانوسیه ترک کنند را مشاهده می‌‌کنید:

اروگوئه: خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین (هر دو از اتلتیکومادرید)، ماتیاس وسینو (اینتر)، لوئیس سوارس (بارسلونا) و ادینسون کاوانی (پاری‌سن‌ژرمن).

کلمبیا: داوید اوسپینا (آرسنال)، کریستین زاپاتا (میلان)، داوینسون سانچس (تاتنهام)، خوان کوادرادو (یوونتوس)، خامس رودریگس (بایرن مونیخ)، خوسه ایسکیه‌ردو (برایتون)، رادامل فالکائو (موناکو) و لوئیس موریل (سویا).

پرو: آندره کاریو(واتفورد).

آرژانتین: سرخیو رومرو (منچستریونایتد)، نیکلاس پارخا، گابریل مرکائو، گیدو پیزارو، اور بانگا و خواکین کورئا (سویا)، فدریکو فازو (رم)، خاویر ماسچرانو و لیونل مسی (هر دو بارسلونا)، نیکلاس اوتامندی و سرخیو آگوئرو (هر دو منچسترسیتی)، لوکاس بیلیا (میلان)، آگوستو فرناندس (اتلتیکومادرید)، آنخل دی‌ماریا و خاویر پاستوره (هر دو پاری‌سن‌ژرمن)، پائولو دیبالا و گونسالو ایگواین (هر دو یوونتوس) و مائورو ایکاردی (اینتر).

شیلی: کلودیو براوو (منچسترسیتی)، آرتورو ویدال (بایرن مونیخ) و الکسیس سانچس (آرسنال).

پاراگوئه: گوستاوو گومس (میلان).

اکوادور: آنتونیو والنسیا (منچستریونایتد) و فیلیپه کایسیدو (لاتزیو).

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید