اتحاد «آی.بی.ام» و «ام.آی.تی» برای پروژه هوش مصنوعی

کدخبر: ۱۸۲۴۷۹
شرکت "آی.بی.ام" و "موسسه فناوری ماساچوست" برای ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی به ارزش 240 میلیون دلار قرارداد همکاری بستند.
اتحاد «آی.بی.ام» و «ام.آی.تی» برای پروژه هوش مصنوعی

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، "شرکت آی بی ام"(IBM) و "موسسه فناوری ماساچوست"(MIT) به تازگی یک پروژه جدید تحقیقاتی مشترک را آغاز کرده‌اند که برای دستیابی به پیشرفت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی در دهه آینده طراحی شده است. این قرارداد شامل سرمایه گذاری 240 میلیون دلاری در طول 10 سال از طرف "IBM" است. قراردادی که میان یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی و یک دانشگاه بین‌المللی است.

"MIT" با دنیای تجارت غریبه نیست و آزمایشگاه رسانه‌ای آن در چندین سال اخیر، تعدادی از شرکت‌های استارتاپی را راه اندازی کرده است.

اما این قرارداد در مقایسه با آنچه قبلا پیش آمده است، افزایش مقیاس چشمگیری داشته است. قرارداد مذکور موجب ایجاد آزمایشگاهی موسوم به "آزمایشگاه هوش مصنوعی واتسون آی بی ام-ام آی تی"(MIT-IBM Watson AI Lab) می‌شود.

در حالی که آزمایشگاه بر پیشرفت‌های مفهومی هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد، یکی از اصول اساسی پشت پروژه تشویق به نوآوری با تکیه بر جنبه‌های تجاری و واقع بینانه است.

این همکاری بر تمرکز روی چهار پایه استوار است: توسعه الگوریتم هوش مصنوعی، توسعه صنعت هوش مصنوعی، بررسی پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر هوش مصنوعی و در نهایت، کشف بیشتر در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند مزایای اقتصادی و اجتماعی را برای طیف وسیعی از مردم در سراسر جهان فراهم کند.

" آناتا چاندراکاسان" رییس دانشکده مهندسی MIT می‌گوید: از لحاظ برنامه‌های کاربردی، اهداف خاصی وجود دارد که ما در ذهن داریم، از جمله توانایی تشخیص سرطان، بهتر از چیزی که اکنون قادر هستیم. به عنوان مثال، با استفاده از هوش مصنوعی در تصویربرداری در رادیولوژی تا به صورت خودکار سرطان پستان را تشخیص دهد.

این همکاری بلند پروازانه بین "MIT" و "IBM" یک بیانگر این است که نوآوری‌های فناوری آینده بر چه چیزی متمرکز خواهد شد.

با افزایش خودروهای خودران و سایر فناوری‌های متکی به یکپارچگی هوش مصنوعی، این سرمایه گذاری قابل توجه بدون شک نتایج هیجان انگیز و کاربردی در دنیای واقعی را طی دهه آتی ارائه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید