در صورت استقلال کاتالونیا از اسپانیا

هشدار به باشگاه بارسلونا برای اخراج از لیگ فوتبال اسپانیا !

کدخبر: ۱۸۲۵۰۸
مردم ایالت کاتالونیا در کشور اسپانیا،سال ها است که در انتظار استقلال از این کشور هستند و در رای گیری های انجام شده اکثریت تمایل به جدایی دارند. اما رئیس سازمان لیگ اسپانیا به تیم‌های ایالت کاتالونیا در خصوص عواقب جدایی این ایالت از اسپانیا هشدار داد.
 هشدار به باشگاه بارسلونا برای اخراج  از لیگ فوتبال اسپانیا !

با مطرح شدن دوباره بحث‌هایی در خصوص احتمال جدایی ایالت کاتالونیا از اسپانیا، خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا به تیم‌های این ایالت در خصوص پیامدهای استقلال‌طلبی کاتالان‌ها هشدار داد.

تباس که خود جزو منتقدان استقلال‌ کاتالونیا است و بسیاری از هواداران بارسلونا او را حامی رئال مادرید می‌دانند و به جانبداری از این تیم متهم می‌کنند، گفت: من نگران آینده بارسلونا در صورت استقلال کاتالونیا هستم. من از شنیدن این اظهارات که بارسلونا مجاز خواهد بود در هر لیگی که می‌خواهد بازی کند هم غافلگیر شده‌ام و همین جا با صراحت باید بگویم که چنین اتفاقی قرار نیست رخ دهد. به توافق رسیدن با بارسلونا برای ادامه حضور در لالیگا در صورت استقلال کاتالونیا کار آسانی نخواهد بود و این تصمیمی است که قانون‌گذاران کشور باید در موردش نظر دهند.

گفته می‌شود در صورتی که استقلال کاتالونیا با موافقت دولت اسپانیا رخ دهد، برای بارسلونا جهت ادامه حضوردر لالیگا مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر قرار باشد این استقلال با آشوب و اختلافاتی همراه باشد، ماندن آبی‌و‌اناری‌ها در لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا به مشکل برمی‌خورد چرا که طبق قوانین اسپانیا تنها تیم‌های حاضر در خاک این کشور به علاوه تیم‌های کوچک مستقر در کشور آندورا که در خط مرزی ایالت کاتالونیا و فرانسه قرار گرفته‌اند، اجازه دارند در لیگ آن بازی کنند. این بدان معناست که بارسلونا برای تصویب قانونی که به این باشگاه اجازه دهد حتی بعد از استقلال کاتالونیا در لالیگا بماند باید حمایت دولت اسپانیا و پارلمان این کشور را داشته باشد.

تباس افزود: اینکه کاتالان‌ها چه راهی باید پیدا کنند که بتوانند در لالیگا بمانند، مشکل خودشان است و باید با آن دست و پنجه نرم کنند. قانون حضور در لیگ، خوب یا بد، اینگونه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید