اجرای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام در ایران

کدخبر: ۱۸۲۶۶۵
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اجرای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام خبر داد.
اجرای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام در ایران

به گزارش کلیک، امیر حسین دوایی در دهمین نشست هم اندیشی و سومین همایش فرهیختگان استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در سراسر دنیا مردم در کامپیوترهای شخصی خود برای عدم دسترسی کودکان با استفاده از نرم افزارهای محدود کننده، فیلترهایی ایجاد می‌کنند اما متاسفانه در ایران، والدین علاوه بر عدم ایجاد محدودیت در دسترسی برای کودکان، در کامپیوترهای خانگی فیلترشکن نصب می‌کنند در حالی که متوجه  مضرات فیلترشکن برای کودکان نیستند و همین مسئله باعث شده تا کودکان و نوجوانان به دنبال محتوای غیر اخلاقی بروند.

دوایی با اشاره به انجام فیلترینگ هوشمند اینستاگرام گفت: فیلترینگ هوشمند بر روی اینستاگرام اجرا شده است و ۹۵ درصد از مطالب غیر اخلاقی و دارای مشکل در این شبکه اجتماعی فیلتر شده است اما با توجه به رمزگذاری جدید این سرویس، دیگر هیچ نوع فیلترینگی در اینستاگرام راه حل نیست؛ درواقع این مسئله چالش تکنولوژی و فناوری است و فیلترینگ هوشمند اینستاگرام دیگر جواب نمی‌دهد.

وی با بیان این که در برابر نوآوری چالش هایی وجود دارد گفت: ما باید قبول کنیم که بیش از ۸۰ درصد از دارایی‌های جهان غیر ملموس است و در برابر نوآوری‌ها، چالش‌های بزرگی وجود دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: سیستم مسیریاب Waze توسط اسرائیل و با ۱۲۰ نفر نیروی کاری ساخته شده است اما گوگل به دلیل برتری این سیستم نسبت به مسیریاب گوگل مپ آن را با قیمت ۱٫۳ میلیارد دلار خریداری کرد که نشان از نقش ایده در کسب و کار دارد. ایران نیز با ایده مسیریاب بومی با نام سرویس نقشه ملی وارد این ایده کاربردی شده است و در حال حاضر باید گفت که این سرویس بالاترین سرعت را در کشور دارد و سرعت استفاده آن از گوگل مپ و ویز بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید