بی اعتنایی‌ صدا و سیما به سلیقه فوتبالی مخاطبانش

کدخبر: ۱۸۲۹۷۰
در رسانه ملی، دو شبکه برای پخش رقابت‌های فوتبال وجود دارد. زمان پخش دیدارهای فوتبال آنقدر وسعت پیدا کرده که حتی نبرد کم‌اهمیتی مثل جدال سوانزی و نیوکاسل نیز به صورت زنده روی آنتن می‌رود. با این وجود برای دومین فصل متوالی خبری از پخش دیدارهای سری آ در شبکه سه یا شبکه ورزش سیمای جمهوری اسلامی نیست.
بی اعتنایی‌ صدا و سیما به سلیقه فوتبالی مخاطبانش

 در یک دهه گذشته، سری آ همیشه بخشی از کنداکتور هفتگی تلویزیون را پر کرده اما به نظر می‌رسد مشکلات پخش این لیگ، حالا از همیشه جدی‌تر شده است. یوونتوس حالا یکی از قدرتمندترین و منظم‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا به شمار می‌رود، آث میلان در ایران طرفداران پرشماری دارد و خیلی ها مایل هستند بازی های این تیم را تماشا کنند. رم با مونچی چند خرید جذاب انجام داده، ناپولی با ستاره‌های سرعتی‌اش فوتبالی هجومی و تماشایی ارائه می‌کند، لاتزیو با سیمونه اینزاگی دوباره جذاب شده و میلان و اینتر نیز خریدهای متعددی را در بازار تابستانی انجام داده‌اند. همه این دلایل، بهانه‌های مستحکمی برای تماشای سری آ هستند اما تلویزیون نه تنها این لیگ را روی آنتن نمی‌برد، بلکه حتی خودش را موظف به ارائه کوچک‌ترین توضیحی در این ارتباط نمی‌کند.

از نگاه مدیران شبکه سوم و شبکه ورزش سیما، ابدا لازم نیست مخاطبان تلویزیون کوچک‌ترین اطلاعی در این مورد به دست بیاورند و به دلیل واقعی تحریم سری آ در رسانه ملی پی ببرند. همزمان با غیبت لیگ فوتبال ایتالیا در کنداکتور شبکه‌های تلویزیونی، اپلیکیشن‌های اینترنتی پخش فوتبال این رقابت‌ها را روی آنتن می‌برند و کاملا روی پخش این دیدارها مانور می‌دهند تا شائبه همکاری آن‌ها با تلویزیون برای دور زدن مخاطب‌ قوت بگیرند. مخاطبی که تا قبل از فصل گذشته رقابت‌های سری آ را به صورت رایگان از تلویزیون تماشا می‌کرد، حالا برای تعقیب‌کردن فوتبال باشگاهی در ایتالیا باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم هزینه‌هایی را پرداخت کند. تا زمانی که سکوت سیما در این ارتباط ادامه داشته باشد، زمزمه‌ها و شایعه‌ها نیز به پایان نخواهند رسید. درست مثل همیشه، رسانه ملی خودش را مسئول پاسخگویی به مردم نمی‌داند. برای آن‌ها تفاوتی ندارد که سلیقه عمومی به تماشای چه مسابقه‌هایی نزدیک باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید