پاکستان آماده راه اندازی گشت مشترک نظامی با افغانستان در مرزهاست

کدخبر: ۱۸۳۰۲۸
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد آماده ایجاد پاسگاه های مرزی و همچنین راه اندازی گشت مشترک نظامی با دولت افغانستان در مزرهای ناامن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داون نیوز، «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که ما برای همراهی با افغانستان در جهت مبارزه مشترک با تروریسم آماده ایم.

وی افزود: در این راستا اسلام آباد خواهان ایجاد پاسگاه های مرزی و همچنین راه اندازی گشت های نظامی مشترک در مرزهای خود با افغانستان است.

وی در ادامه، اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت پاکستان از تروریسم و همچنین وجود پایگاه های امن تروریست ها در این کشور را رد کرد و گفت که آن تروریست هایی که اسلام آباد در حال مبازه با آنان در خاک خویش است از پایگاه های امن در افغانستان برخوردار هستند.

وی همچنین در خصوص خواست آمریکا از پاکستان برای انجام عملیات علیه گروه های تروریستی مطابق با استراتژی جدید ترامپ گفت که اسلام آباد هنوز درخواستی در این مورد از واشنگتن دریافت نکرده است.

عباسی تاکید کرد که در صورت دریافت چنین درخواستی از سوی آمریکا، پاکستان وارد عمل خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که اتهامات ترامپ علیه پاکستان و محکوم کردن این کشور به حمایت از تروریسم تنها سبب ایجاد تنش و شکاف در روابط دو کشور خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید