واکنش مثبت به اعطای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ به پاریس و لس‌آنجلس +عکس

کدخبر: ۱۸۳۱۴۷
کمیته بین المللی المپیک پاریس فرانسه و لس آنجلس آمریکا را به ترتیب میزبانان بازی های المپیک سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ معرفی کرد.
واکنش مثبت به اعطای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ به پاریس و لس‌آنجلس +عکس

به گزارش رویترز ، در نشست کمیته بین المللی المپیک در شهر لیما با میزبانی شهرهای پاریس و لس آنجلس موافقت شد.

بر اساس این گزارش شهر پاریس در سال ۱۹۲۴ میزبان بازی های المپیک بودو پس از گذشت یکصد سال بار دیگر میزبان بازی های المپیک خواهد بود.

پاریس در سال های ۱۹۹۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ نیزبرای میزبانی این بازی ها اعلام آمادگی کرده بود اما موفق به کسب میزبانی نشده بود.لس انجلس در آمریکا نیز در سال ۱۹۸۴ میزبان بازی های المپیک بوده است.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مورد علت اعطای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ به پاریس و لس‌آنجلس توضیحاتی ارائه کرد.توماس باخ، در خصوص اعطای میزبانی بازی‌های المپیک به این دو شهر گفت: اعطای دو میزبانی تاریخی در واقع بردی سه سر برای شهرهای پاریس و لس‌آنجلس و البته کمیته بین‌المللی المپیک است.  سخت است که بشود چیزی بهتر از این را تصور کرد.

میزبانی المپیک

رئیس آلمانی IOC صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: اطمینان از ثبات بازی‌های المپیک برای ورزشکاران جهان آنهم برای 11 سال دیگر فوق‌العاده است. پاریس و لس‌آنجلس دو شهر فوق‌العاده از دو کشور فوق‌العاده هستند که تاریخچه فوق‌العاده‌ای هم در المپیک دارند.

میزبانی المپیک

باخ با گفتن جمله «هر دو شهر پاریس و لس‌آنجلس نسبت به میزبانی بازی‌های المپیک مشتاق بوده و در حال ترویج روحیه المپیکی در بهترین شکل ممکن هستند»، صحبت‌های خود را به پایان برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید