نظر جدید چین درباره بحران کره شمالی

کدخبر: ۱۸۳۲۵۳
نماینده چین در سازمان ملل گفت که فقط با گفت و گو می توان به بحران هسته ای شبه جزیره کره پایان داد.

به گزارش ایرنا 'شی جونگجون' نماینده دائم چین در سازمان ملل خاطر نشان کرد هدف چین عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای است.

وی از آزمایش های اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرد و افزود که چین بر اساس منع آزمایش های هسته ای در چارچوب توافق های بین المللی، چنین تحرکاتی را یک چالش بزرگ می داند و بر این باور است همه باید برای عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای همکاری کنند.

نماینده چین تاکید کرد که همه طرف ها باید نگرانی های یکدیگر را مد نظر قرار داده و با برگزاری مذاکرات به دنبال حل و فصل اختلاف ها باشند.

نماینده چین گفت: پکن از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در تحریم کره شمالی به عنوان عضو دائم شورا حمایت و آنها را اجرا می کند.

وی بابیان اینکه گفت و گو در این بحران بهترین راه حل است، افزود: با بهره گیری از مذاکره و دیگر برنامه های سازنده می توان به مساله شبه جزیره پایان داد.

نماینده چین ازطرف های ذی ربط دعوت کرد به مسئولیت های خود عمل کنند و دست به اقداماتی نزنند که باعث تشدید بحران و تشنج بیشتر در منطقه شود.

او در نشست آژانس هسته ای سازمان ملل گفت که از دیدگاه چین هدف بایدعاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای باشد و برای رسیدن به آن تنها راه میز مذاکرات است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید