هدف عربستان از سرکوب منتقدان سیاست‌های شاهزاده بن سلمان چیست؟

کدخبر: ۱۸۳۳۲۷
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی علت بازداشت‌های منتقدان در عربستان را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در روزهای اخیر عربستان سعودی دست کم شانزده نفر -و شاید بیش از سی نفر- را در سرکوب منتقدان سیاست های شاهزاده بن سلمان، ولیعهد عربستان بازداشت کرده است. به گفته دوستان، بستگان و افراد وابسته به افراد بازداشت شده، بازداشت شدگان روحانیون برجسته، یک روزنامه نگار، یک شاعر و دست کم دو زن و یک شاهزاده را شامل می شوند.

منتقدان این بازداشت ها حدس می زنند دولت تصمیم دارد صداهای مخالف در این کشور را در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک با قطر خاموش کند یا این که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی خود را برای کناره گیری از قدرت به نفع پسرش شاهزاده محمد آماده می کند.

یک مقام دولت عربستان سعودی که خواست به علت حساسیت این موضوع، هویتش فاش نشود، گفت برخلاف ادعای منتقدان، هدف از این بازداشت ها تحکیم قدرت شاهزاده محمد نبوده است، اما بخشی از برنامه امنیتی است تا ثبات این پادشاهی را تضمین کند.

این مقام دولتی هویت هیچ یک از بازداشت شدگان را فاش نکرد و گفت چنین اقدامی بر تحقیقات درباره فعالیت های آنها تاثیر خواهد داشت. وی همچنین به تعداد دقیق بازداشت شدگان نیز اشاره ای نکرد.

وی همچنین این موضوع را تکذیب کرد که شاهزاده عبدالعزیر بن فهد، یکی از پسران پادشاه سابق و برادرزاده پادشاه سلمان، در حصر خانگی به سر می برد -خبر حصر خانگی این شاهزاده سعودی را یکی از افراد وابسته به آل سعود و دیگر افراد مطلع از این موضوع گزارش کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید