لبخند 'ناصریه' به مرگ سرخ؛ رفتار انسان دوستانه اهالی پس از حمله تروریستی

کدخبر: ۱۸۳۳۲۸
حمله تروریستی پنجشنبه گذشته در غرب شهر ناصریه مرکز استان ذی قار در 380 کیلومتری جنوب بغداد، با همه صحنه های خشن و دردآوری که داشت، یکی از زیباترین جلوه های انسانی اهالی جنوب عراق را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حادثه تروریستی پنجشنبه گذشته در ناصریه، که 50 شهید و 87 زخمی برجای گذاشت ( 11شهید و11 زخمی از زائران ایرانی)، در مقابل ابراز همدردی سریع و خودجوش مردم ناصریه با همراهان قربانیان و مصدومان حادثه، یکی از زیباترین جلوه های انسانی را به نمایش گذاشت که امروز شنبه آذین بخش صفحات شبکه های اجتماعی شده است. 

این ابراز همدردی مردمی، چنان تاثیرگذار بوده که خانم 'حنان الفتلاوی' نماینده پارلمان عراق و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در عراق و منطقه را به واکنش واداشت وآنها از این رفتار انسانی اهالی ناصریه تقدیر و تشکر کردند. 
در یکی از تصاویر منتشر شده، دهها نفر از اهالی ناصریه دیده می شوند که با تجمع در برابر مرکز اهدای خون این شهر ، آمادگی خود را برای اهدای خون مورد نیاز مصدومان این حملات اعلام کرده اند. 
در تصویر دیگری، تعدادی از اهالی ناصریه را می بینیم که ظرف های بزرگ غذا را به درب بیمارستان محل بستری مصدومان و همراهان آنها آورده و بین همراهان داغدیده، توزیع می کنند تا از بار اندوه همراهمان شهدای این حملات تروریستی بکاهند و مرهمی بر زخم مجروحان بستری در بیمارستان بگذارند. 
یکی از کاربران در زیر تصویر توزیع غذا بین همراهمان قربانیان و مصدومان حادثه در بیمارستان شهر ناصریه نوشت: 'ناصریه امروز میزبان مردم بصره، کربلا و ایران بود...ناصریه به مرگ لبخند زد!!' .
یکی از جالب ترین این تصاویر، مربوط به تعدادی از جوانان شهر موصل -مرکز استان نینوا- در 400 کیلومتری شمال بغداد به بود که در همدردی با بستگان قربانیان حملات ناصریه و تقدیر از اهالی جنوب عراق که موصل را بعد از 2 سال از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند، در مرکز شهر تجمع کردند.
آنها در پلاکاردهایی که در دست داشتند، اعلام کردند که با اهالی جنوب عراق و بستگان مصدومان و شهدای این حملات تروریستی ابراز همدردی می کنند. 
حضور اهالی ناصریه در بیمارستان و ابراز همدردی با همراهان مصدومان و قربانیان حادثه و سرکشی به بیماران از دیگر جنبه های انسانی جالب توجهی بود که در کنار تصاویر زشت حمله تروریستی، نمود یافت و خشونت تروریست ها را به صحنه ای برای بروز رفتارهای انسانی تبدیل کرد. 
تاکنون بسیاری از احزاب و رهبران سیاسی عراق و برخی کشورهای منطقه و جهان نسبت به این حادثه واکنش نشان داده وآن را محکوم کرده اند. 
'احمد سیاهپوش' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره نیز روز گذشته ( جمعه) از همکاری خوب دستگاه های عراقی ذیربط از جمله پلیس و اداره بهداشت ذی قار در شناسایی شهدای ایرانی و خدمات دهی به مصدومان ایرانی تقدیر و تشکر کرد. 
دولت عراق همچنان درباره این حادثه و چگونگی رسیدن تروریست ها به این منطقه از جنوب عراق در حال تحقیق است.
رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز شنبه برای اطلاع از روند تحقیق در این حملات، وارد ناصریه شد و از محل حادثه بازدید کرد. 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید