اصلی ترین درمان کبد چرب را بشناسید!

کدخبر: ۱۸۳۳۵۱
رئیس مرکزتحقیقات کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: چاقی شکمی خطرناک‌ترین نوع چاقی است که در مردان شایع‌تر اما در زنان خطرناک‌تر است.

دکتر شهرام آگاه افزود: ریسک عوارض بیماری‌های متابولیک از جمله کبد چرب، دیابت و فشارخون در زنان مبتلا به چاقی شکمی بیشتر است.

وی اظهار کرد: هرچند با بالاتر رفتن سن به خصوص از 40 سالگی، عوارض این بیماری بیشتر می‌شود اما اثبات نشده است که در سن خاصی در زنان، چاقی شکمی شیوع بیشتری دارد.

رئیس مرکز تحقیقات کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: چاقی شکمی به دلیل هورمون‌های جنسی در مردان در دنیا از جمله ایران، شایع‌تر است.

فوق تخصص گوارش و کبد، مصرف سس و نوشابه، استفاده از برنج و نان، نداشتن تحرک کافی و استرس زیاد را از عوامل مهم ابتلا به چاقی شکم دانست و به مردم توصیه کرد که از مصرف قند ساده به خصوص نوشابه جلوگیری کنند.

وی به شیوع کبد چرب در جامعه هشدار داد و گفت: افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و چاقی در آنها بیشتر است.

ورزش و رژیم غدایی اصلی ترین درمان کبدچرب

آگاه به اثراث بسیار مثبت ورزش و رژیم غذایی مناسب در کاهش کبد چرب اشاره کرد و گفت: اصلی ترین درمان این بیماری، رژیم غذایی و ورزش است که همگان باید آنها را جدی بگیرند.

فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهند که دارو در پیشگیری از کبد چرب تاثیر عمده ای نداشته و هیچ روشی برای بهبود کبد چرب موثر از رژیم غذایی و ورزش نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم با ورزش و رژیم غذایی می‌تواند وزن خود را کاهش دهند، توصیه کرد که افراد با ورزش و رژیم غدایی، ماهانه به طور متوسط 4 تا شش کیلوگرم وزن خود را کاهش دهند تا دچار عوارض متعدد چاقی نشوند.

آگاه همچنین به زمان مناسب ورزش اشاره کرد و گفت: روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت وزش مناسب است و این کار باید حداقل پنج بار در هفته تکرار شود. این کار حتی اگر وزن را کاهش ندهد، در درمان کبدچرب بسیار موثر است.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دوسوم تمرین‌های ورزشی باید به صورت هوازی باشد، افزود: ضربان قلب و تنفس فرد باید براثر ورزش، افزایش پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید