آسیب ‌پذیری‌ موبایل ها بیشتر شده است

کدخبر: ۱۸۳۳۷۲
نتایج بررسی‌های مؤسسه Zimperium نشان می‌دهد امنیت دنیای تلفن همراه در سال 2017 درمقایسه با سال 2016 همچنان کاهش یافته است.
آسیب ‌پذیری‌ موبایل ها بیشتر شده است

بر همین اساس موارد هک گوشی‌ها و تبلت ها و همین طور سوءاستفاده از آسیب پذیری های سیستم عامل های همراه برای نفوذ به آنها در نیمه اول سال 2017 نسبت به کل سال 2016 بیشتر بوده است.

بر طبق این گزارش از ابتدای سال 2016 حدود 600 آسیب پذیری برای گوشی های اندرویدی و 300 آسیب پذیری برای سیستم عامل iOS کشف و شناسایی شده و البته تمامی این حفره ها و آسیب پذیری ها شدید و جدی نبوده اند. اما هنوز برای ارتقای امنیت این دو سیستم عامل مهم دنیای همراه باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.

یکی از مهم ترین عوامل آسیب پذیری سیستم عامل اندروید استفاده کاربران از نسخه های قدیمی این سیستم عامل است. بر اساس آمار موجود 94 درصد از کاربران اندروید از نسخه های قدیمی این سیستم عامل بهره می گیرند. اما در مقابل تنها 23 درصد از کاربران سیستم عامل iOS کاربر نسخه های قدیمی آن هستند.

نکته دیگر اینکه از هر 50 برنامه موبایلی بارگذاری شده بر روی گوشی ها یکی آلوده به بدافزار یا کدهای مخرب بوده اند. همچنین در 80 درصد موارد کاربران متوجه حملات بدافزاری به گوشی ها نشده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید