سلطنت ۵۰۰ روزه پرسپولیس چگونه به پایان رسید

کدخبر: ۱۸۳۵۷۷
شاید باورنکردنی باشد اما در ۵۰۰ روز گذشته، هیچ تیمی نتوانسته بود امتیازی بیشتر از پرسپولیس در جدول رده بندی لیگ برتر داشته باشد. پرسپولیس اما یکشنبه شب با شکست مقابل پیکان، صدر جدول را از دست داد و با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به پارس جنوبی در رده دوم قرار گرفت. اتفاقی که ۵۰۷ روز، تجربه آن را نداشت.
سلطنت ۵۰۰ روزه پرسپولیس چگونه به پایان رسید

 پرسپولیس در هفته‌های قبلی لیگ هفدهم، تمام هفته‌های لیگ شانزدهم و ۲ هفته آخر لیگ پانزدهم بیشترین امتیاز را در جدول داشت و یا صدرنشین بود، و یا بخاطر تفاضل گل در صدر قرار نداشت.

دو هفته آخر لیگ پانزدهم، پرسپولیس و استقلال خوزستان در صدر جدول هم امتیاز بودند. فصل پیش، پرسپولیس فقط ۵ هفته در صدر قرار نداشت. دو هفته اول، هفته ششم و هفتم و هفته یازدهم، مقاطعی بودند که پرسپولیس صدرنشین نبود. در این ۵ هفته هم پرسپولیس، بیشترین امتیاز را داشت و فقط بخاطر تفاضل گل نام تیم دیگری در صدر جدول قرار گرفت.

این فصل هم پرسپولیس فقط دو هفته بخاطر تفاضل گل از صدر دور ماند و از هفته سوم، صدرنشین شد. آخرین باری که یک تیم لیگ برتری توانسته بود بیشتر از پرسپولیس امتیاز بگیرد، به هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم مربوط می‌شود. ۹ اردیبهشت سال ۹۵، نفت تهران پرسپولیس را با دو گل برد و استقلال، بالاتر از این تیم رفت. از آن زمان تا امروز، پرسپولیس عادت نداشت تیمی را با اختلاف امتیاز بالای سرش ببیند. اتفاقی که پارس جنوبی، آن را رقم زد تا سرانجام سلطنت برانکو و تیمش، حداقل برای مقطعی تمام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید