پیکر آیت الله معصومی تشییع شد

کدخبر: ۱۸۳۶۵۷
پیکر آیت الله معصومی با حضور مسئولین استانی تشییع شد.

به گزارش ایسنا، پیکر آیت‌الله علی‌اصغر معصومی‌ صبح امروز در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، اساتید حوزه علمیه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه های اجرایی از مهدیه مشهد به‌سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد.

پیکر آیت الله معصومی پس از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز میت توسط آیت الله سید محمد موسوی شاهرودی از استادان حوزه علمیه مشهد، در صحن دارالعباده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: آن مرحوم با جوانان و مردم ارتباط صمیمانه و تنگاتنگی را داشت و به عنوان الگویی از عالم عامل و در در مراحل مختلف انقلاب اسلامی چه پیش از پیروزی و چه بعد از آن در خدمت مردم و انقلاب بود.

وی تصریح کرد: این عالم مجاهد، در پُست های مختلف و در ماموریت های محوله چه نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، همواره دغدغه خدمت به مردم را داشت.

آیت الله علی اصغر معصومی متولد سال ۱۳۰۵ در روستای ابرسج شاهرود بود و پس از پایان دروس مقدماتی برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس عزیمت کرد و  با علم آموزی در محضر آیات عظام و مراجع تقلید در مشهد و نجف به درجه اجتهاد رسید.

وی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی به علی آباد گرگان، سمیرم اصفهان و سپس به بندر لنگه تبعید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام راحل(ره) امام جمعه شهرستان تربت حیدریه شد.

آیت الله معصومی چهار دوره عضو مجلس خبرگان رهبری، 22سال امام جمعه تربت حیدریه و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و بانی مسجد جامع شهرستان تربت حیدریه بود.

آیت الله معصومی یکشنبه شب در سن ۹۱ سالگی و پس از تحمل چندماه بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید