موضع دوگانه عربستان در برابر همه‌پرسی استقلال کردستان عراق

کدخبر: ۱۸۴۰۳۸
نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که ریاض حتی پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان، روابطی قوی با اربیل خواهد داشت.
موضع دوگانه عربستان در برابر همه‌پرسی استقلال کردستان عراق

عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل، اعلام کرد که روابط کشورش با اربیل حتی پس از برگزاری همه‌پرسی منطقه کردستان که قرار است دوشنبه آینده صورت گیرد،  قوی خواهد ماند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «روداو»، المعلمی گفت: روابط ما با کردستان و ملت کرد بسیار عمیق است و ریشه آن به ده‌ها سال پیش باز می‌کردد و ما دائما در کنار ملت کرده بوده‌ایم و این روابط قبل و بعد از همه‌پرسی قوی خواهد ماند.

وی افزود: عربستان نماینده ویژه خود را برای دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان به اربیل فرستاد و ما اطمینان داریم که حکمت بارزانی در نهایت بر همه چیز غلبه خواهد کرد و وی از برگزاری همه‌پرسی در زمان کنونی منصرف خواهد شد.

المعلمی تاکید کرد که دلیل ریاض برای درخواست به تاخیر انداختن همه‌پرسی منطقه کردستان، این بود که شرایط جهانی و منطقه‌ای و داخلی برای این کار مهیا نبوده و موجب افزایش تفرقه و جدایی و شکاف در منطقه خواهد شد.

این سخنان نشان می دهد که عربستان با اصل جدایی اقلیم کردستان عراق مخالف نیست و تنها زمان آن را مناسب نمی داند. اتفاقی که تمامی صاحبنظران مسائل خاورمیانه در گوشه و کنار جهان بر اشتباه بودن آن متفق القول هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید