ترامپ دیوانه یا ترامپ بیانیه خوان؟!

کدخبر: ۱۸۴۲۳۷
محمد عبدالهی در فارس نوشت: سالهاست تئوریسین های آمریکایی (نظریه پردازان دانشگاهی)، تزهای کلی و جامع ارائه می کنند، دقیقا به همین دلیل است که مشترکات نطق نتانیاهو و ترامپ در سازمان ملل آنقدر زیاد می شود که به وضوح نشان می دهد ماشین طراحی این دو نطق یکی بوده است.

اشتباه اساسی دولتمردان و تحلیلگران ما این است که خود را در مقابل اوباما، کلینتون یا  ترامپ می بینند، این نقطه شروع کژتحلیلی است. درست برخلاف ایران و بسیاری از کشورهای جهان، این سیاستمداران نیستند که سیاست در آمریکا را اداره و مدیریت می کنند، سالهاست تئوریسین های آمریکایی (نظریه پردازان دانشگاهی)، تزهای کلی و جامع ارائه می کنند، استراتژیست ها روش های عملیاتی آنها به نفع منافع آمریکا را تدوین می کنند و سیاستمداران به عنوان ویترین سیاست، آنها را اجرا و عملیاتی میکنند.

دقیقا به همین دلیل است که مشترکات نطق نتانیاهو و ترامپ در سازمان ملل آنقدر زیاد می شود که به وضوح نشان می دهد ماشین طراحی این دو نطق یکی بوده است. دو بیانیه یکسان که در یک تشکیلات بالادستی تنظیم شده و این دو دیوانه و وحشی آن را روخوانی می کنند.

نطق ترامپ در واقع دکترین جدید امپریالیزم  بخصوص در منطقه غرب آسیا را با زبان فصیح از پشت میکروفن سازمان ملل رونمایی میکند و ما با سانسور «شبکه خبری» نطق ترامپ، در واقع صورت مسئله را بجای حل کردن پاک خواهیم کرد. ترامپ از پیاده سازی نسخه جدید طرح مارشال پرده برداری کرد. طرحی که نقطه آمال کشورهای تنبل و وابسته و مصرف گرایی چون عربستان و امارات است. با این تفاوت که این بار بجای شوروی، هر کشوری که دشمن آمریکاست، قرار داده میشود. آمریکا و اسرائیل هر دو به دنبال تشکیل جبهه ای از کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در مقابل ایران و القای منزوی و غیرمردمی نشان دادن کشورمان و متحد نشان دادن همه دنیا با خود هستند.

همزمان با این سیاست اعلانی در منطقه و در صحنه عمل چه میگذرد؟!

یک زایمان دیگر استراتژیست های واحد آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه در راه است: کشور کردستان! طرحی که ابدا اقدامی تصادفی و اتفاقی و جزیره ای نیست. تجزیه کردستان عراق، بخشی از طرح برنارد لوئیس استراتژیست اصلی شبکه صهیونیستی – آمریکایی در مسائل خاورمیانه است. شرق شناسی با 20 هزار کتاب و مقاله درباره خاورمیانه که تمامی دولتهای آمریکا از بوش تا اوباما و ترامپ مجری طرح های شوم او و خصوصا طرح تجزیه و تقسیم جهان اسلام او هستند.

برنارد لوئیس برای اولین بار در نشست سال 1979 اعضای بیلدربرگ در اتریش طرح تجزیه جهان اسلام را ارائه کرد و کنگره آمریکا در سال 1983 طرح لوئیس را تصویب کرد و دستور داد، این طرح در پرونده‌ای سیاست استراتژیک آمریکا برای سال‌های آینده گنجانده شود. طرحی که طی آن تمامی کشورهای اسلامی به چندین کشور کوچک و تضعیف شده تقسیم میشوند.

جدایی سودان جنوبی از سودان در 2011 به بهانه مذهبی و طائفه ای، جدایی برقه (منطقه نفت خیز) از لیبی به بهانه طائفه ای، جدایی دارفور از سودان به بهانه قومیتی، و حالا جدایی کردستان از عراق به بهانه نژادی.

سیاست آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان اسلام، ایجاد جنگ دائمی، بحران پشت بحران و ناامنی مداوم است. این کار هم مرزهای اسرائیل را امن نگه میدارد هم چپاول منابع انرژی این کشورها را آسانتر میکند و آنها را از کشورهایی تهدیدزا خارج میکند. جنگ افروزی دائمی در خاورمیانه و تحمیل جنگ به کشورهای مخالف غرب (به طور خاص ایران) همان تطبیق واقعیت امروز منطقه با نطق و سیاست اعلانی سازمان مللی سردمداران آنهاست. از یک سو، زاییدن یک کشور دست نشانده و تجزیه کشورها و از سوی دیگر متهم کردن ایران به جنگ طلبی، جنگ روانی خوبی برای تحمیق کسانی است که به ظاهر ماجراها می نگرند. (عطف به هشتگ به راه افتاده نه_به_جنگ! که در راستای همین جنگ روانی! طراحی شده! دقت کنید که هشتگ پراکنی ضدانقلاب هرگز تصادفی نیست و کاملا دیکته شده است)

ایران با یکی از وحشی ترین زاییده های غرب ( داعش ) به درخواست کشورهای مبتلا می جنگد ولی متهم به دخالت در سوریه و عراق میشود. و آمریکا ژست صلح و از بین بردن داعش میگیرد! جنگ بعدی ما با فتنه بارزانی خواهد بود. ظاهرش استقلال طلبی و باطنش تجزیه منطقه. چه کسی متهم به جنگ خواهد شد؟ کسی که تجزیه میکند و سلاحش را میدهد یا کسی که در برابر نقشه استعماری دولت بیلدربرگ می ایستد؟!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید