تشبیه رهبران آمریکا و کره ‎شمالی به بچه لوس!

کدخبر: ۱۸۴۵۴۷
' مایکل جنوز' (Michael Genovese) مفسر سیاسی یک دانشگاه در آمریکا در باره شدت یافتن جنگ لفظی بین رهبران آمریکا و کره شمالی به سی ان ان گفت: آنها همچون دو بچه لوس (فرد نابالغ) هستند که با سلاح هسته ای بازی می کنند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان روز چهارشنبه از جنوز رئیس موسسه 'گلوبال پالسی' از دانشگاه 'لویولا مریمونت' (Loyola Marymoun) کالیفرنیا پرسید: روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسپانیا گفت که ما کاملا برای گزینه نظامی آماده ایم، معنی این سخنان چیست؟

به گزارش نامه نیوز، رئیس موسسه گلوبال پالسی با انتقاد از رفتار رئیس جمهوری آمریکا در قبال کره شمالی گفت: ترامپ در قیاس با رونالد ریگان و بیل کلینتون، فردی نا آزموده است.

وی افزود: ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک بازی به راه انداخته و دراین بازی می گوید که فرد قوی تر و رئیس اوست.

تحلیلگر مسائل سیاسی دانشگاه لویولا مریمونت در ادامه گفت: ترامپ و رهبر کره شمالی مانند دو بچه لوس هستند که یک بازی هسته ای به راه انداخته اند و دراین بازی با چوب یکدیگر را می زنند و این چوب همان سلاح هسته ای است، نتیجه خوبی از این بازی بیرون نخواهد آمد.

وی درباره تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی گفت: تحریم ها به آهستگی تاثیر خود را می گذارند و باید دراین زمینه صبور بود که درحال حاضر با کمبود زمان مواجه ایم.

سی ان ان در ادامه با پخش بخشی از سخنان روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با 'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا که در کاخ سفید برگزار شد و گفته بود 'ما کاملا برای گزینه دوم آماده ایم که این گزینه مناسبی نیست. گزینه نظامی است اما اگر ما این گزینه را انتخاب کنیم، یک گزینه مخرب برای کره شمالی خواهد بود'؛ نظر این مفسر سیاسی را جویا شد.

جونز در پاسخ گفت: آنچه که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ شاهد آن بودم نوعی ارتباط بین سخن پردازی و سیاست است، برای افزایش فشار، سیاست گام به گام به کار برده می شود، اما لفاظی منجر به تحریک و به چالش کشاندن طرف مقابل می شود و بیشتر جنبه شخصی پیدا می کند. در دولت ترامپ می بینیم که این لفاظی است که سیاست را به جلو می راند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درنخستین نطق خود در سمت رئیس جمهوری آمریکا که 19 سپتامبر برابر با 28 شهریور در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، ضمن توصیف رهبر کره شمالی به 'مرد موشکی' تهدید کرد در صورت ادامه فعالیت های هسته ای این کشور ، کره شمالی را نابود می کند.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر و روز یکشنبه گذشته برابر با دوم مهرماه با اشاره به سخنرانی وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدید کرد که اگر وی افکار کیم جونگ اون رهبر این کشور را تکرار کرده باشد، کشورشان مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: همین الان شنیدم وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان ملل سخنرانی کرده است. اگر نظرات «مرد موشکی» را تکرار کرده باشد، آنها دیگر مدت زیادی دوام نخواهند داشت!

درهمین حال «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی دوشنبه گذشته سوم مهر ماه به خبرنگاران در نیویورک گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه پیونگ یانگ اعلام جنگ کرده است.

ری یونگ هو اعلام کرد که کره شمالی حق اقدام هایی متقابل از جمله سرنگونی بمب افکن های راهبردی آمریکا را حتی اگر در حریم هوایی کره شمالی نباشند، برای خود محفوظ نگه می دارد.

وی افزود: همه دنیا باید به روشنی به یاد آورند که آمریکا بود که نخست علیه کشور ما اعلام جنگ کرد.

با بالاگرفتن جنگ لفظی میان رهبران آمریکا و کره شمالی و تشدید تنش ها میان دو کشور، پیونگ یانگ تصاویری از حمله فرضی به یک فروند بمب افکن راهبردی واشنگتن را منتشر کرد.

خبرگزاری کره شمالی نیز در بیانیه ای گزارش داد که به دلیل لفاظی های جنگ طلبانه ترامپ، به وی درسی داده خواهد شد که با پایانی غم انگیز برای واشنگتن همراه باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید