حمایت فوتبال انگلیس ازالحاق باشگاه بارسلونا به لیگ این کشور

کدخبر: ۱۸۴۶۹۱
این روزها شرایط در ایالت کاتالونیای اسپانیا عادی نیست و مردم این ایالت برای جدایی از کشور اسپانیا به پای صندوق های رای رفته اند. اگر این موضوع قطعی شود ممکن است شرایط برای باشگاه بزرگ فوتبال این ایالت نیز تغییر کند.
حمایت فوتبال انگلیس ازالحاق باشگاه بارسلونا به لیگ این کشور

منابع خبری در بریتانیا مدعی شدند، بارسلونا در صورت جدایی کاتالونیا از اسپانیا به جای لالیگا در لیگ برتر انگلیس بازی خواهد کرد.

روز خونین کاتالونیا در حالی به اتمام رسید که بیشتر صندوق‌های رای توسط گارد سلطنتی جمع آوری شد و بیش از 30 زخمی به بیمارستانها منتقل شده‌اند.ازطرفی نزدیک به 200 جوان معترض کاتالونیایی در بازداشتگاه مادرید به سر می‌برند.

مشخص نیست این اعتراضات و جدال‌های خیابانی به سرانجامی برسد یا خیر اما رسانه‌های بریتانیا به استقبال این ناآرامی‌ها رفته و مدعی هستند که بارسلونا در صورت جدایی کاتالونیا به احتمال فراوان در لیگ برتر انگلیس بازی خواهد کرد. البته پیش تر گفته می شد در صورت جدایی کاتالونیا از اسپانیا باشگاه بارسلونا به فرانسه منتقل خواهد شد.

وزیر ورزش اسپانیا بارها با قاطعیت به نقل از پادشاه و نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده که اگر کاتالونیا از اسپانیا جدا شود، بارسلونا و هر تیم ورزشی دیگری از این منطقه هیچ جایی در لالیگا و جامعه ورزش اسپانیا نخواهند داشت.

اشراف بریتانیا، روزگاری در کاتالونیا سرمایه‌گذاری کرده و پرچم سنت جورج را به بیرق کاتالونیا افزودند، اکنون به وضوح می‌شود ردپای بریتانیا را در این شلوغی‌های خیابانی مشاهده کرد. انگلیس در بعد ورزشی خود را حامی ورزش کاتالونیا عنوان کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید