اقدامات تازه ترامپ علیه ایران

کدخبر: ۱۸۴۷۳۴
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک دستورالعمل تازه، نمایندگان آمریکا در صندوق بین‌المللی پول و بانک‌های توسعه بین‌المللی را موظف کرده که علیه درخواست‌های وام دولت ایران رأی دهند و تمام توان خود را به کار گیرند تا جمهوری اسلامی نتواند از منابع مالی آن نهادها استفاده کند.

به گزارش «انتخاب»؛ رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را در رابطه با آن چه قصور دولت ایران در مبارزه با پدیده قاچاق انسان می‌داند، گرفته است. این دستور رئیس جمهوری آمریکا که شامل حال دولت‌های روسیه و کره شمالی هم می‌شود، از ابتدای سال مالی ۲۰۱۸ میلادی اجرا خواهد شد. سال مالی دولت فدرال از اول اکتبر یعنی همین امروز شروع می‌شود بنابراین این دستورالعمل از هم اکنون لازم‌الاجرا است.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه (۳۰ سپتامبر) در رابطه با آن گزارش، اقدامات تازه‌ای علیه ایران و چند کشور دیگر در نظر گرفت و نمایندگان آمریکا در بانک‌های توسعه بین المللی و صندوق بین المللی پول را موظف کرد که به هرگونه تقاضای وام توسط دولت ایران رأی منفی بدهند.

بنا بر دستورالعمل جدید آقای ترامپ که به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا ابلاغ شده است، هرگونه برنامه کمک‌های بشردوستانه و غیرتجاری واشنگتن به چند کشور از جمله سودان، ونزوئلا و ایران متوقف می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید