محور گفتگوی تلفنی عباس و هنیه

کدخبر: ۱۸۴۷۴۴
عباس و هنیه درباره سفر دولت وفاق ملی فلسطین به غزه تلفنی گفتگو کردند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفتگویی تلفنی اقدامات و تدابیر لازم برای استقبال از دولت وفاق ملی فلسطین را که قرار است روز دوشنبه وارد غزه شود، بررسی کردند.

دفتر رئیس دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه و محمود عباس یکشنبه شب تلفنی درباره اوضاع فلسطین به ویژه سفر اعضای دولت وفاق ملی به غزه گفتگو کردند.

عباس و هنیه فضای مثبت در عرصه داخلی فلسطین، استفاده از این شرایط برای بازگشت به اتحاد و یکپارچگی ملی و تحقق اهداف و خواسته‌های مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل در سراسر سرزمین فلسطین با مرکزیت قدس را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف توافق کردند تماس‌ها و رایزنی‌ها برای آغاز گفتگو‌های مستقیم درباره موضوعات مختلف ادامه یابد. عباس و هنیه همچنین از تلاش‌های مصر برای برقراری آشتی ملی فلسطین استقبال کردند.

یک هیئت امنیتی مصر به منظور نظارت بر روند آغاز فعالیت دولت وفاق ملی در نوار غزه، روز یکشنبه از طریق گذرگاه مرزی اریز وارد غزه شد.

اعضای دولت وفاق ملی فلسطین به ریاست «رامی حمدالله» روز دوشنبه وارد غزه می‌شوند. قرار است نشست هفتگی هیئت دولت روز سه شنبه در غزه تشکیل شود.

 

 

   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید