پیروزی های ارتش زمینه را برای آغاز بازسازی سوریه فراهم کرده است

کدخبر: ۱۸۴۸۰۴
رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیاتی اقتصادی از روسیه، پیروزی های به دست آمده از سوی ارتش سوریه را مقدمه ای برای شروع بازسازی این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیاتی اقتصادی روسی شامل مسئولان اقتصادی روسیه و تعدادی از مدیران و نمایندگان شرکت های بزرگ روسی به ریاست کریل مولودتسوف معاون وزیر انرژی روابط راهبردی میان سوریه و روسیه و اهمیت تحکیم و تقویت آن از طریق همکاری های تجاری و اقتصادی را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار تقویت سرمایه گذاری میان دو کشور دوست به ویژه در زمینه های نفت، گاز، فسفات، حمل و نقل، صنایع دارویی و توسعه منابع آبی و ضرورت ایجاد ساز وکار عملی برای تسریع عملیات بازسازی آنچه تروریست ها در سوریه ویران کرده اند مورد رایزنی قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار گفت: پیروزی هایی که ارتش سوریه با کمک  کشورهای دوست و در راس آنها روسیه به دست آورده است و آنچه از این حاصل شده است یعنی بازگشت امنیت و ثبات به بسیاری از مناطق سوریه، راه را برای حرکت چرخ اقتصادی و شروع بازسازی هموار کرده است. طبیعی است که کشورهایی که در کنار سوریه در جنگ ضد تروریسم ایستاده اند در بازسازی سوریه مشارکت داشته باشند.

رئیس هیات روسی نیز بیان کرد: شرکت در بازسازی سوریه یکی از اولویت های بسیاری از شرکت های روسی است و باید از فرصت های بزرگ در این زمینه به نحوی که به خدمت دو کشور و ملت دوست باشد، استفاده کرد.

وی تاکید کرد: روسیه مصمم به ادامه کمک و هر نوع حمایتی از ملت سوریه در برابر جنگ تروریستی به منظور تحقق هدف نهایی شامل نابودی تروریسم در همه مناطق سوریه، است.

در این دیدار برخی مقامات سوری از جمله ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه و همچنین سفیر روسیه در دمشق نیز حضور داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید