افتتاح یک مدرسه به نام شهید "حججی"

کدخبر: ۱۸۴۸۷۸
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: تا یک ماه آینده به پاس فداکاری شهید مدافع حرم "محسن حججی" یک باب مدرسه را در شهر جدید پرند به نام این شهید بزرگوار افتتاح می‌کنیم.

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال انجام فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی با همکاری شهرداری پرند هستیم و محوریت را بر روی هیئات مذهبی و مساجد گذاشته‌ایم. هیئات می‌توانند زمینه آشنایی ساکنان با یکدیگر را فراهم و متقاضیان در بین خودشان افراد معتمد را برای انجام کارهای مرتبط با اسکان انتخاب کنند.

وی افزود: در راستای هویت‌بخشی به شهرهای جدید، در هفته دولت دفتر فرهنگی ـ اجتماعی را در پرند افتتاح کردیم. هم‌چنین قصد داریم تا قهرمانان ورزشی را تشویق به سکونت یا سرمایه‌گذاری در شهر جدید پرند کنیم. به طور مثال کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌برداری در پرند زمین خریداری کرده است و به تدریج قصد داریم برای قهرمانان ورزشی جاذبه سکونتی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به فداکاری شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم گفت: نام شهدای مدافع حرم با غیرت و فداکاری عجین شده، بنابراین لازم است دانش‌آموزان با جانفشانی این عزیزان آشنا شوند. در این خصوص تا کمتر از یک ماه آینده مدرسه‌ای به نام شهید محسن حججی افتتاح خواهیم کرد.

۳۰۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح است؛ انشعابات نداریم

طاهری درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر توضیح داد: حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر تکمیل شده اما مشکلات آماده نبودن زیرساخت‌ها مانع از افتتاح شده است. اگر انشاءالله دستگاه های خدمات‌رسان کمک کند سعی ما بر این است که ظرف یکی دو ماه آینده ۳۰۰۰ واحد را تحویل دهیم. متاسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را نداشتند و علت این مساله را کمبود منابع عنوان می‌کنند. امیدواریم زودتر مشکلات حل شود تا بعد از نصب انشعابات بتوانیم محوطه‌سازی و آماده‌سازی را انجام دهیم.

پیشنهاد کمک به تکمیل مترو پرند از طریق تهاتر زمین

وی به آمادگی شرکت عمران پرند برای کمک به تامین بودجه مترو اشاره و تاکید کرد: اگر هیات وزیران مجوزهای لازم را برای تامین بودجه مترو به ما بدهد آمادگی داریم تا از طریق تهاتر زمین به این پروژه کمک کنیم. به هر حال مترو پرند در سال ۱۳۹۲ به شهرداری تهران محول و به نوعی دارای ردیف بودجه مستقل شد. با این وجود ما اعلام کردیم آمادگی این را داریم اگر مبادی ذی‌ربط مجوز بدهند که بابت مترو پرند هزینه کنیم از طریق تهاتر اراضی خود این اقدام را صورت دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران پرند خاطرنشان کرد: حدود ۹۷ درصد زیرساخت مترو پرند انجام شده و فقط بحث تاسیسات برقی باقی مانده است.

طاهری هم‌چنین گفت: به منظور این‌که مردم را تشویق به استفاده از قطار حومه‌ای کنیم حدود ۶ دستگاه مینی بوس به شکل رایگان در سایت‌های مسکن مهر قرار داده‌ایم که تا ایستگاه راه آهن اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کند. اگر استقبال بیشتر شود ناوگان درون شهری مینی‌بوس را اضافه خواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید